• Stinajohannas

Gravid efter skrapning

Hej! Som rubriken lyder - jag fick ett MA i vecka 6 fick reda på det i vecka 12. det sattes igång av sig själv och blödde 2 veckor tills en dag då jag började störtblöda och fick åka in akut och skrapas.efter det har jag blött brunt/rosa i4 dagar. ni som vart med om liknande hur länge har ni blött ? Och när fick ni ägglossning igen ? någon Som blivit gravid snabbt efter ? 

• Svar på tråden Gravid efter skrapning
  • Anonym4848
    Stinajohannas skrev 2022-05-25 14:18:07 följande:
    Gravid efter skrapning

Hej! Som rubriken lyder - jag fick ett MA i vecka 6 fick reda på det i vecka 12. det sattes igång av sig själv och blödde 2 veckor tills en dag då jag började störtblöda och fick åka in akut och skrapas.efter det har jag blött brunt/rosa i4 dagar. ni som vart med om liknande hur länge har ni blött ? Och när fick ni ägglossning igen ? någon Som blivit gravid snabbt efter ? 

Jag! Blev skrapad till slut efter 2 försök med Cytotec. Hade ägglossning 2 veckor efter, som det tog sig på! Blev dottern som snart är 4 månader. <3
  • Stinajohannas
    Anonym4848 skrev 2022-05-25 19:19:22 följande:
    Jag! Blev skrapad till slut efter 2 försök med Cytotec. Hade ägglossning 2 veckor efter, som det tog sig på! Blev dottern som snart är 4 månader. <3
    Hur länge blödde du efter skrapningen ? Använde du dig av ÄL-test då?  Grattis till dottern <3
  • Anonym4848
    Stinajohannas skrev 2022-05-25 23:51:21 följande:
    Hur länge blödde du efter skrapningen ? Använde du dig av ÄL-test då?  Grattis till dottern <3
    Tack!

Kollade i kalendern..blödde 6 dagar efter skrapningen, inklusive den dagen då det gjordes då. Sen ingen blödning i 4 dagar och sen en liten blödning igen i 4-5 dagar. Fick sen positivt på ägglossningstest en vecka efter andra blödningen, så med facit i hand var det ju typ mensen som kom då det började blöda andra gången. Lite rörigt, men blödde till och från i ca 2 veckor och sen ägglossning 1 vecka efter det. :)
  • MagganTop

Hade liknande där fostren dött (tvillingar) i v 6 men det upptäcktes inte förrän ca v 12. Minns inte hur länge jag blödde men tog två månader innan hcgt var ute ur kroppen och jag fick negativt på stickan. två månader efter det var jag gravid igen som resulterade i en frisk liten pojk

Svar på tråden Gravid efter skrapning