• Anonym (MissL)

Omstart av samlivet

Hej, jag och min partner ska gör en omstart av vårt samliv efter småbarnsåren! Vi skulle skriva ner våra tankar i en lista och ta upp i ett samtal vi ska ha. Vad tycker ni om dessa punkter och har ni några bra idéer som jag kan ha med på listan?

En gång i veckan ligga och mys( utan sex och hångel) 

Ta på  varandra i vardagen. Typ smeka varandrs på rumpan när vi går förbi. Pilla i hårt, kramas , hålla i hand och pussas

Minst en gång i veckan vara delaktig i orgasmsmer tillsammans. 

Komma på ett spännande  hemligt uppdrag per vecka  vi ska göra. (Ex skicka dp från jobbet)  du använder mina boxer på jobbet.

Köpa ett realtions spel tillsammans som vi sen spelar minst 1 gång i månanden. 

• Svar på tråden Omstart av samlivet
  • Anonym (Lova)
    Anonym (MissL) skrev 2022-05-25 10:27:25 följande:
    Omstart av samlivet

Hej, jag och min partner ska gör en omstart av vårt samliv efter småbarnsåren! Vi skulle skriva ner våra tankar i en lista och ta upp i ett samtal vi ska ha. Vad tycker ni om dessa punkter och har ni några bra idéer som jag kan ha med på listan?

En gång i veckan ligga och mys( utan sex och hångel) 

Ta på  varandra i vardagen. Typ smeka varandrs på rumpan när vi går förbi. Pilla i hårt, kramas , hålla i hand och pussas

Minst en gång i veckan vara delaktig i orgasmsmer tillsammans. 

Komma på ett spännande  hemligt uppdrag per vecka  vi ska göra. (Ex skicka dp från jobbet)  du använder mina boxer på jobbet.

Köpa ett realtions spel tillsammans som vi sen spelar minst 1 gång i månanden. 

Låter bra även om jag tycker att relationsspel kan vara lite påtvingat. Men om du tror att det skulle funka för er så är väl det jättebra. 

Ett annat tips är att undvika att avvisa varandra. Om en är kåt och tar initiativ så kan det ta hårt att bli avvisad när man väl försöker. Om man väl börjar så blir man ju faktiskt kåt även om man inte var sugen från start  

Självklart ska man då undvika att ta initiativ om den andre är sjuk eller liknande.

• Fjäril kär

Hitta strategier för att kunna ha nån form av närhet och intimitet om veckan skiter sig av olika anledningar - helt enkelt komma ihåg att fortsätta prioritera varandra även i hektiska och jobbiga stunder

Att sex och närhet aldrig får bli ett schemalagt krav på prestation. Lusten måste styra före veckodagar. Undvik anklagelser om att det blev inget sex pga mens och därför måste vi ligga nu... 

Ha kul! 

• KimLinnefeldt

Skaffa ostörda stunder, utan mobil eller teve. Bara sitt där med ett tänt ljus, kanske lite räkor och vin. Låt det bli tyst ibland. Prata om det som faller er in. Allt som ni inte hunnit med att söka och hitta hos varann.

• Anonym (Hmm)

Hr försökt det där också ... men ..kvinnan var inte mottaglig alls.
    Försökte allt men, slutade med att hon åkte ut.
    Vill inte ha ett förhållande utan närhet och sex.

• Anonym (A)
    KimLinnefeldt skrev 2022-05-25 15:05:48 följande:
    Skaffa ostörda stunder, utan mobil eller teve. Bara sitt där med ett tänt ljus, kanske lite räkor och vin. Låt det bli tyst ibland. Prata om det som faller er in. Allt som ni inte hunnit med att söka och hitta hos varann.
    +1
Svar på tråden Omstart av samlivet