Ni som har häst, jag har lite funderingar
Hej
Hästar har alltid varit min stora passion, sedan jag var 7-8 år har jag hängt i stallet mer än jag varit hemma tror jag :)
Haft egna ponnys/hästar, tränat, tävlat.
Älskar allt med hästar, inte bara ridningen utan allt, det är en livsstil!! Ni som fattar ni fattar.
När jag fick barn så la jag hästarna helt på hyllan. Det har känts rätt även om jag såklart saknat stallet. Jag har inte orkat eller haft tiden.
Nu börjar barnen bli större och jag känner att jag så smått kan börja leva mitt eget liv lite mer än vad jag gjort de senaste 8 åren. Jag vill ha häst igen!!! Jag har en del psykisk ohälsa och det finns inget som är så läkande och tröstande som hästar och att få vara i stallet och pyssla och dona.
Men det känns typ läskigt att börja efter 8 år ifrån det. Jag har ingen vän med häst heller så jag känner inte till några stall så det blir verkligen att börja om från noll liksom.
Kan inte jag få lite pepp från er som också har familj och häst. Hur får ni ihop det? Vad betyder stallet för er och känner ni att det är stressigt i vardagen? Är det värt det?