• Fredrik1239

Hur hittar jag en bra relation som passar mig?

Jag har väl egentligen rätt stor del av mitt liv varit singel, har haft 3 förhållande, ett första på runt 1 år när jag var 20 sedan 3 år från 25 och sen ett kortare på ett å vid 29, alla relationer har varit bra och mindre bra på olika sätt, 

Relationen 1 var mer en väldigt kul och rätt gränslös person, energisk så in åt fan, kul men kände mig aldrig riktigt kär eller trygg med personen då hon vara lite för crazy för min smak, personen i fråga var relativt gränslös och hade haft många tidigare partners, vilket jag hade lite svårt att hantera, känsla som låg och kändes lite jobbigt ibland för mig

Relation 2 var mer att jag kände inte efter så mycket jag tänkte något i stil med den här person ska de logiskt vara bra att vara ihop med, bra utbildning, ser bra ut, vettiga kompisar, karismatisk de dagarna hon var på bra humör, visade sig dock med tiden att de var relativt få då hon sannolikt hade borderline och hotade att ta livet av sig när jag inte gjorde som hon ville eller skrek på mig, och konstant var arg på mig, säkerligen lite min del i det med i och med att jag aldrig kände mig kär utan det mer var byggt på logik. relation var egentligen alltid ganska sluten vi pratade nog aldrig riktigt djupt och öppet med varandra och gissar att det kanske är starkt bidragande att man inte känner lika mycket, jag själv är inte en som öppnar mig naturligt utan något jag måste jobba på, även fall jag vet många vänner som iaf. på senare år tycker jag gör det ganska mycket. 

Relation 3, oh wow vilken känsla, otroligt trevligt att hänga, jag kände mig pang kär direkt, kände enorm saknad varje gång vi skiljdes åt och typ nervös att träffas, kände typ såhär ska det vara vi hade kul ihop kunde prata om allt och hon fick mig att öppna upp mig som jag aldrig gjort innan, efter nån månad kändes det mindre och mer normalt men ändå bra, relationen tog slut då hon hade lite för mycket annat i livet för stunden tyvärr och mådde psykiskt dåligt. Jag var också inne själv på att det kanske inte var rätt för mig då hon haft väldigt många tidigare partners och ganska gränslöst sexliv, vilket tyvärr får mig att må dåligt om jag vet att min tidigare partner haft detta. Personen bodde även på annan ort så kändes som det också var lite krångligt. 

Kär känsla
    Om jag tittar på relation 3 att känna så otroligt nykär var härligt, men måste man det för att ha en bra relation på sikt? eller hur kära har ni andra känt er vs. det är en nice person typ som en kompis?

Partners tidigare sex / partner historik

Varför fastnar jag på tidigare relationer och partners, jag vill helst inte veta något om detta rent personligen, men verkar vara en tendens bland de jag varit ihop med att de ska berätta om detta, jag vill lära mig hur man kan hantera detta så man bara ser förbi det. När man kommer in på detta så blir jag snabbt också sån att jag inte riktigt tror på personen och tänker har man haft många partners är det mer lätt till otrohet, eller att jag inte litar på hur många tidigare partners personen haft om de säger något, även fall jag rent logiskt fattar att det inte har någon betydelse. Jag ser nog ärligt också ned på det, men har också något mindrevärdeskomplex då jag själv inte haft så många jag legat med (cirka 17)  

Utseende
    Jag tror om jag ska vara ärlig mot mig själv att mycket av att jag inte hittat helt rätt beror på att jag är alldeles för kräsen kring utseende i förhållande till mitt eget utseende, eller jag tror det iaf. jag upplever iaf. att mina ex varit alldeles för snygga ift. mig själv, jag funderar om det är det som är mitt problem att jag är för kräsen kring utseende vilket får mig att gå in i relationer med personer som kanske inte är bra för mig eller som jag passar med. Vad göra man med detta?

Skriver nog av mig här och tänker samtidigt, någon med några klocka råd kring ovan? 

• Svar på tråden Hur hittar jag en bra relation som passar mig?
  • Limajo

Hitta en tjej som inte dras med psykisk ohälsa kanske?

• Jonny55
    Limajo skrev 2022-05-22 22:33:07 följande:

Hitta en tjej som inte dras med psykisk ohälsa kanske?

Kan vara svårt i dagens samhälle....Skrikandes
  • Tecum

Stort plus för att du inser att problemet ligger hos dig och inte hos tjejerna.
    Minus att du är så fixerad vid deras tidigare sexliv och antal partners. Så länge du väljer väldigt vackra tjejer är risken större att de haft många, de snygga blir mer omsvärmade och får många killar att välja på. Så du måste jobba bort de negativa tankarna på det planet. Och om du haft 17 ska du inte gnälla på dem, det är inte få...

För mig och många andra går det bra att börja som vänner och låta kärleken växa fram, men vissa, i synnerhet tjejer, klarar inte det utan måste ha direkt attraktion. Det beror på dig själv vilken typ du är. Din utseendefixering är också något du måste jobba med. Ärligt talat låter du omogen men som sagt är det bra att du är medveten om hur du fungerar.

Svar på tråden Hur hittar jag en bra relation som passar mig?