• Anonym (Ledsen)

Gravid

Hej! Jag är gravid i v 5-6, tog precis test. Jag måste nog göra abort ...
    Hur länge får man vänta innan det blir gjort? ????

• Svar på tråden Gravid
  • Anonym (??)

Varför "måste"? Ytterst sällan man verkligen måste. Känns det för osäkert, vad oroar dig? Eftersom du ändå skriver "Ledsen" så verkar det inte som om du egentligen vill göra abort.

• Anonym (FYI)

Kontakta gyn imorgon, du kanske kan få en tid denna vecka men antagligen i nästa annars. Du kan också kontakta privata gynekologer.

• Anonym (Ledsen)

Jag ska inte kunna bli gravid och är 40. Det är oväntat och oplanerat. En man kan älskar men ja som en blixt från klar himmel men ändå kanske "vår lilla människa"...

• Anonym (??)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-18 19:41:35 följande:
    Jag ska inte kunna bli gravid och är 40. Det är oväntat och oplanerat. En man kan älskar men ja som en blixt från klar himmel men ändå kanske "vår lilla människa"...
    Det är ytterst sällan man kan säga att nån inte kan bli gravid. Då ska man sakna livmoder, äggstockar eller äggledare typ. 40 är ju ingen ålder heller. Du uttrycker tvivel så fundera minst några varv, prata igenom det ordentligt och fatta det beslut du kan leva med i längden.
  • Anonym (Mamma)

Jag är 41 o har en 1.5 åring. Underbar hennes bröder är 11 o 16. Vi älskar denna lilla ängel som kom till oss mycket senare än de andra. Tvivlade oxå men gör inget förens du tänkt igenom...om du inte är helt säker. Inget av det är fel o det enda du ska göra är att följa hjärtat.

Svar på tråden Gravid