• Anonym (Arg och less)

Sprutade vatten på honom, han förstörde vattenspridaren

Har problem med att folk genar över vår tomt. De vet mycket väl att det är vår mark, men de bryr sig inte.

Såg nyss en man med hund som jag flera gånger sagt inte får gå här som tänkte gå över igen och precis när de var mitt på gräsmattan drog jag igång vattenspridaren. Han blev rasande och trampade sönder den och började skrika på mig. Hotade med att anmäla mig och allt möjligt.

Jag har bild på honom iom övervakningskameror. Kan jag göra något? Tex anmäla att han förstörde vattenspridaren och att han olovligen är på min tomt?

Nån kunnig?

• Svar på tråden Sprutade vatten på honom, han förstörde vattenspridaren
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Arg och less) skrev 2022-05-18 15:48:35 följande:
    Sprutade vatten på honom, han förstörde vattenspridaren

Har problem med att folk genar över vår tomt. De vet mycket väl att det är vår mark, men de bryr sig inte.

Såg nyss en man med hund som jag flera gånger sagt inte får gå här som tänkte gå över igen och precis när de var mitt på gräsmattan drog jag igång vattenspridaren. Han blev rasande och trampade sönder den och började skrika på mig. Hotade med att anmäla mig och allt möjligt.

Jag har bild på honom iom övervakningskameror. Kan jag göra något? Tex anmäla att han förstörde vattenspridaren och att han olovligen är på min tomt?

Nån kunnig?

Ja, du kan anmäla honom
  • Anonym (Arg och less)
    Anonym (Ja) skrev 2022-05-18 15:51:43 följande:
    Ja, du kan anmäla honom

Går det fast jag bara har foto? Vad kommer hända då?

• Mascaraklumpar
    Anonym (Arg och less) skrev 2022-05-18 15:58:40 följande:

Det går absolut. Han kommer gissningsvis att göra en motanmälan för ofredande. 

En enklare lösning är kanske att sätta upp ett staket. 

• Anonym (Arg och less)
    Mascaraklumpar skrev 2022-05-18 16:11:35 följande:

Det går absolut. Han kommer gissningsvis att göra en motanmälan för ofredande. 

En enklare lösning är kanske att sätta upp ett staket. 

Vi har staket.

• Anonym (E)

Gör gärna det ts, så att han kan anmäla dig för att ha attackerat honom från första början. Nu är vatten inte så farligt att få på sig men du gav dig på honom fysiskt.

Hur lågt staket har ni om folk ändå kan gena över tomten...? Utan att fatta att det är just privat tomt?

• Anonym (Ja)
    Anonym (Arg och less) skrev 2022-05-18 15:58:40 följande:

Ingen aning, det får polis och domstol avgöra
  • Anonym (Arg och less)
    Anonym (E) skrev 2022-05-18 16:24:55 följande:

Gör gärna det ts, så att han kan anmäla dig för att ha attackerat honom från första början. Nu är vatten inte så farligt att få på sig men du gav dig på honom fysiskt.

Hur lågt staket har ni om folk ändå kan gena över tomten...? Utan att fatta att det är just privat tomt?

De går inte över, de går genom öppningen. De vet mycket väl att det är privat och jag har sagt åt honom många gånger.
    Han har inga bevis på att jag visste att han gick där när jag satte igång den.

• Anonym (E)
    Anonym (Arg och less) skrev 2022-05-18 16:34:42 följande:

De går inte över, de går genom öppningen. De vet mycket väl att det är privat och jag har sagt åt honom många gånger.

Så täpp till öppningen.....?
  • Anonym (Ewa)
    Anonym (Arg och less) skrev 2022-05-18 16:34:42 följande:

Fast nu har du ju skrivit det här...
  • Anonym (Sia)

Anmäl honom för hemfridsbrott och skadegörelse 

Svar på tråden Sprutade vatten på honom, han förstörde vattenspridaren