• Lönnsirap

Varför blir man ibland spärrad?

Ibland kommer det plötsligt upp en ruta om att man svarat för mycket under för kort tid och därför inte kan svara.

Grejen är att det är väldigt konstigt när denna ruta kommer. Jag har nämligen inte alls upplevelsen att den kommer när jag skrivit mer än vanligt, eller särskilt intensivt....

Min uppfattning är att vissa trådar växer otroligt snabbt och jag fattar faktiskt inte hur dessa användare faktiskt inte drabbas av samma grej.... 

Är det "bara" jag som ibland blir spärrad? Och hur kommer det sig att det faktiskt förekommer att någon tämligen snabbt startar upp mängder av trådar utan samma problem?

• Svar på tråden Varför blir man ibland spärrad?
  • Anonym (C)

Hur länge blir du spärrad då? Det händer mig ibland att jag får det meddelandet när sajten strular och jag gör flera försök att posta samma inlägg. Men jag har aldrig upplevt att jag blivit spärrad någon längre stund.

• Lönnsirap
    Anonym (C) skrev 2022-05-17 14:06:12 följande:

Hur länge blir du spärrad då? Det händer mig ibland att jag får det meddelandet när sajten strular och jag gör flera försök att posta samma inlägg. Men jag har aldrig upplevt att jag blivit spärrad någon längre stund.

Det är också det som är knäppt, att det liksom kan vara mer än en halvtimme. Och helt från "ingenstans".

Visst har det kanske med strul att göra, men jag upplever som sagt att det bara händer. Oftast är det rätt irriterande, eftersom man ju får skriva hela sitt svar... Som sedan inte kommer iväg.
Svar på tråden Varför blir man ibland spärrad?