• Iz1

Vul i v. 5+1 inget syns

Hej,

Plussade den 6/5 och var överlycklig eftersom vi försökt länge. Var på jobbresa i en annan stad och på tisdagen den 11/5 fick jag väldigt ont i magen och började blöda på kvällen. Sökte vård på gynakuten där blodprovet visade s-hcg på 484 och ultraljudet visade ingenting förutom endometrium på 14 mm och corpus luteum på höger sida. Läkaren tyckte sig se något på höger äggledare (inte så hon kunde fastställa utomkvedshavandeskap dock) och ville att jag skulle ta mig till min hemort och ta blodprov där efter 48 h. Detta bör ha varit v. 4+5. 

Har blött sparsamt från och till sedan dess, men smärtan är borta. Gjorde ett nytt ultraljud idag den 13/5 och läkaren såg nu heller ingenting (v 5+1), hon kunde heller inte se något avvikande på höger äggledare som den andra läkaren tyckte sig se. Fick ta ett nytt blodprov för s-hög och väntar på svar. Den nya läkaren tror att det rör sig om ett pågående missfall. är fortfarande en PUL - pregnancy of unknown location och kan inte riktigt släppa oron för utomkvedshavandeskap.  Gravidtesten hemma är starka fortfarande och min temp ligger över CL. 

Är det någon som har en liknande historia där det slutat väl? Är det vanligt att inte se något förutom corpus luteum och tjockare endomentrium i v 5+1? 

• Svar på tråden Vul i v. 5+1 inget syns
  • Jag är bara jag

VUL v.6 är för tidigt för att se bra, men man kan väl tycka att en fostersäck borde synts. Dock inga garantier för det heller. För helt klart besked utan minsta tvekan bör man vänta med VUL till v.8. Då ska både foster och hjärtslag synas. Gravtest visar plus så länge inte ett m.f kommit ut så det i sig betyder ingenting. Jag håller en tumme att allt är bra trots blödning och oklart VUL!

Svar på tråden Vul i v. 5+1 inget syns