• misspiggi

Lutinus

Vi har startat IVF behandling och har för andra gången fått avbryta på grund av få äggblåsor. Vi har blivit rekommenderade att ta Ovitrelle i kväll och försöka på egen hand hemma. De rekommenderade även Lutinus. Nu till min fråga, är det ett måste i samband med Ovitrelle eller är det bara för att förbättra chanserna? Jag känner mig så ofräsch med dessa vagitorier så det är mer att jag inte är sugen på sex med de. Glad

• Svar på tråden Lutinus
  • Jag är bara jag

Nej, inget måste, men skadar inte heller. De är vansinnigt otrevliga och "pinnen" gör ont, jag vet! Gör som du vill. Har man egen äl så får man egen progesteronproduktion så det blir lite bara för att.

• Petraa

När jag körde Ovitrelle och Lutinus så skulle man börja ta det 3 dagar efter sprutan, dvs efter att man haft sin ÄL. Man ska inte ta Lutinus innan ÄL för det kan skjuta på den vad jag förstått. Jag fick inga stora biverkningar från Lutinus och upplevde inte något obehag annat än att behöva ha trosskydd dygnet runt i flera veckor, så det behöver inte vara jobbigt för alla :) lycka till! 

• misspiggi

Jag tycker inte heller att det är obehagligt annat än att man känner sig ofräsch. Till mig sa det att jag skulle ta de med start dagen efter. Men man kanske kan skjuta fram det nån dag helt enkelt och börja efter 2-3 dagar. 

• Jag är bara jag
    misspiggi skrev 2022-05-06 20:49:21 följande:
    Jag tycker inte heller att det är obehagligt annat än att man känner sig ofräsch. Till mig sa det att jag skulle ta de med start dagen efter. Men man kanske kan skjuta fram det nån dag helt enkelt och börja efter 2-3 dagar. 
    Dagen efter Ovitrelle har du inte ens haft äl så det är lite tidigt. Vänta några dagar, det gör inget.
Svar på tråden Lutinus