• modelzzzzz

Hur svårt ska det vara att hitta en ”girlfriend”?

Är en kvinna som letat väldigt länge efter en ?girlfriend?. Alltså en tjej/kvinna som vill umgås både vardagligt men även mysa när man känner för det. 

Lever i ett samboförhållande där jag har helt fritt till att träffa kvinnor. Har vart bisexuell sedan jag minns och träffat några få. Är aktiv både på HER och SkirtClub, dock finns det ingen som faller mig i smaken. 

Är vältränad, lång och tar hand om mig själv, inga extra gram där de inte ska vara, ser riktigt bra ut. Tyvärr hittar jag ingen tjej som är på samma nivå. Har inte långt till Stockholm, men inte ens där finner man någon. Vad har hänt med att ta hand om sitt utseende? Är jag för petig eller är alla tjejer/kvinnor som ser bra ut upptagna? 

Hur svårt ska det vara?

• Svar på tråden Hur svårt ska det vara att hitta en ”girlfriend”?
  • Anonym (Barrikad)

Många vill helst träffa någon som inte är i ett samboförhållande.

• modelzzzzz
    Anonym (Barrikad) skrev 2022-05-05 08:44:50 följande:

Många vill helst träffa någon som inte är i ett samboförhållande.

Men det måste väl finnas andra kvinnor i samma situation? Då kan man ju träffa utan sina män. Eller tänker jag fel?
  • Anonym (Barrikad)
    modelzzzzz skrev 2022-05-05 08:54:57 följande:

Men det måste väl finnas andra kvinnor i samma situation? Då kan man ju träffa utan sina män. Eller tänker jag fel?
    Jag vet inte. Om dom flesta inte känner så, då blir det ju svårare att hitta rätt.
  • Anonym (Uhm)

Ja du tänker fel. Det är högst ovanligt att träffa andra när man är i en relation, de allra allra flesta varken gör eller vill göra det. Och de flesta singlar som söker någon söker någon för en riktig och monogam relation och är alltså inte intresserade av att vara en sidogrej åt någon i ett förhållande (även om partnern är med på det).

För övrigt har du en äcklig attityd kring utseende och ?nivåer?. Det är direkt avtändande för en majoritet (även de som ser bra ut).

• Tom Araya

Varför skriver du "girlfriend" istället för flickvän? Det betyder ju samma sak.

Jag tror kanske att du har för höga krav eller kanske en något udda smak om du inte hittar någon du tycker passar dig utseendemässigt. 

Kanske är det också svårt att hitta någon som gillar ditt utseende.

• modelzzzzz

Tycker inte det är fel att ha leta efter någon som man attraheras av och då är min smak kanske petig eller så föredrar jag någon som lever sunt och håller sig i form. Självklart passar nog mitt utseende inte alla heller, frågan var nog mer hur svårt är det att hitta en kvinna som vill ses på regelbunden basis 

• exandthecity
    Tom Araya skrev 2022-05-10 03:09:39 följande:

Varför skriver du "girlfriend" istället för flickvän? Det betyder ju samma sak.

Kanske för att det riktige Tom Araya ska förstå.
    Amiga kunde ha funkat också.

• Anonym (ööö)

Jag gissar att många är monogama oavsett om de är ihop med en man eller kvinna, och inte är så intresserade av att träffa flera på en gång? 
  • modelzzzzz

Kan nog vara så, men det verkar ändå vara så många kvinnor som är nyfikna och intresserade av andra kvinnor när man läser olika forum, dock är de svåra att hitta :( 

• Tom Araya
    modelzzzzz skrev 2022-05-10 09:47:02 följande:

Tycker inte det är fel att ha leta efter någon som man attraheras av och då är min smak kanske petig eller så föredrar jag någon som lever sunt och håller sig i form. Självklart passar nog mitt utseende inte alla heller, frågan var nog mer hur svårt är det att hitta en kvinna som vill ses på regelbunden basis 

Min erfarenhet som man är att tjejer/kvinnor är oerhört knepiga att komma i kontakt med. Jag vet inte om bi- eller homo-kvinnor behandlar varandra annorlunda på den punkten.

Tjejer/kvinnor säger att inre egenskaper är viktigare än ytan, ändå är det ytterst få som de vill ha någon kontakt med för att lära känna och det kan jag inte finna någon annan förklaring till än att utseendet i de flesta fall inte duger. Möjligen kan utformningen av profil/presentation på olika sidor ha en viss betydelse, men de är ofta ganska lika, d.v.s att man beskriver sig själv, beskriver vad man söker och attraheras av, berättar om intressen mm.

Jag skulle rekommendera dig att söka upp forum/sajter för kontakter, men även diskussionsforum (som exempelvis Familjeliv, Facebook m.fl.), där ju många bi-, homo- och pansexuella hänger.
Svar på tråden Hur svårt ska det vara att hitta en ”girlfriend”?