• BengtB

Svalare efter första dejten

Hej.

Träffade en tjej tider som jag pratat med några dagar. Vi hade en väldigt bra kaffe dejt, hon va glad, jag va glad. Sen när det va dags att åka hem funderade jag på kyss, men det va en sak hon sa som gjorde att jag lät bli."Ja, då får vi åka hem och fundera". Då tänkte jag att, jaja. Blir det en till dejt får jag få in då istället.

Sen va jag kanske dum och skrev några timmar efteråt, bara tacka för en bra dejt typ. Inget mer.

Fick svar några timmar senare. Inget speciellt svar, kanske lite svalare än hon brukar skriva. Så jag tänker med en gång att jag skrev för tidigt.

Väntade en dag till och skrev bara en rad på kvällen, fick inget svar förens dagen efter. Också ett helt ok svar men kanske lite svalare än vanligt. Det har jag inte svarat på ännu.

Ska jag bara låta bli att svara och vänta på att hon har funderat och låta henne ta nästa steg? Eller kanske va mer cool och skriva kanske om en eller två dagar?
  • Svar på tråden Svalare efter första dejten
  • Um Hamza

Den där kommentareren att ni ska gå hem pch fundera känns inte alls bra. Jag hade personligen aldrig sagt så, tycker det låter lite sårande. 
    Lägg ned henne. Tänk på att det ska så mycket till för at det ska klaffa när två totala främlingar möts. Du kunde gått och fikat med nån ute på gatan liksom, der är inget fel på dig för det.

• Tecum

Dejten blev inte vad hon hoppats på, du var inte den hon trodde och hon är nog inte intresserad längre.

Fast hon borde vara ärlig nog att säga det till dig.

• KittyK80

Jag är jätteledsen, men det har ingenting med tajmingen av ditt meddelande att göra och det spelar ingen roll hur länge du väntar. Tyvärr är det tydligt att intresset inte finns där. Skriv inte mer. Du har inget att vinna på det, hon kommer bara att bli ännu mer ointresserad om du fortsätter att försöka. Bättre lycka med nästa dejt.

• Pippo06

Det är kört. Verkar vara en artig tjej och social tjej som bidrog till i ditt tycke lyckad kaffedejt. Dels de hon sa om att gå hem och ?fundera? var ett tecken på att det var i princip kört. Dels hennes svar visar att du får gå vidare.

Fika på stan har en tendens att inte bli något. Bjud ut en kväll istället på lite vin eller ett par öl istället. Brukar få knutarna att lossna lite bättre.

Svar på tråden Svalare efter första dejten