• Secondhand

Sömnproblem

Hej, 
    Jag har en dotter på 1år och 9 månader. Hon har alltid, sedan födseln, haft dålig sömn. Vaknar extremt ofta, inte kunnat somna om själv osv. Har provat allt. Samsovning, sova själv i spjälsäng, nattamma, slutat nattamma, slutat amma helt, gett välling, slutat med välling nattetid osv.. Ingenting verkar funka. Hon vaknar ca 4ggr per natt och behöver att jag kommer in, stoppar om henne och säger godnatt. Ofta skriker hon en stund trots detta. Tilläggas att jag är ensam förälder i bilden, och har ingen nära familj på orten där vi bor så kan inte få avlastning. Detta börjar bli tröttsamt.
    Finns det någon där ute som varit med om samma, eller bara har något tips till mig?? 

Hälsingar en trött mamma! 

• Svar på tråden Sömnproblem
  • Gameofthrones

Hur är eran bäddmadrass i spjälsäng?
    Sätt på musik, nån form av ljud.

Vad gör ni på dagarna? - kanske ni gör alldeles för mkt tänkte på intrycket? 

• Anonym (Anonym)

Hur somnar hon? Hos/med dig eller av sig själv?
    Om du söver henne så kan du testa 5-minutersmetoden. Den är jobbig men går ut på att få barnet att somna själv och då lär man de att även om de vaknar på natten så kan de somna om själv. 

• Minlillaplutt

Har haft ganska lika, med trean blev nätterna bättre efter 1-års strecket ungefär, men med fyran var det nattvak ännu vid 23 månaders ålder... Efter 2-års dagen blev det bättre!
    Har en väninna vars 3-åring ännu vaknar flera ggr per natt, våra yngsta är absolut vad man kallar High Need Baby... Så du är inte ensam! <3
    Hinner du vila/sova nåt under dagen? 

Svar på tråden Sömnproblem