• Anonym (liknande, men annat)

Din 20-årige son har en 50-årig pojkvän

Inspirerad av en annan tråd på liknande tema där trådstartaren undrar över hur folk hade reagerat om deras unga dotter hade en äldre man.

Tänk att din son har en äldre man. Den äldre mannen verkar reko, inget missbruk, ingen kriminalitet. En rätt normal gay-man. Men du vet att han har sex med din 20-årige son. Vad hade du tyckt om det?

• Svar på tråden Din 20-årige son har en 50-årig pojkvän
  • Anonym

Jag hade lurpassat på gubben en sen kväll och gett honom besked om vad jag tyckte om det...

• Anonym (I)

Hade inte gillat det. För stor åldersskillnad. Gubben hinner ju dö innan min son ens uppnått pensionsålder. Plus, hur attraktiv är en gubbröv egentligen...

Och barnbarn? Hur blir det med barnbarn när åldersskillnaden är så stor?

• Anonym
    Anonym (I) skrev 2022-04-21 19:08:38 följande:

Hade inte gillat det. För stor åldersskillnad. Gubben hinner ju dö innan min son ens uppnått pensionsålder. Plus, hur attraktiv är en gubbröv egentligen...

Barnbarn får du inte ändå om din son är bög.
  • Anonym (A)

Håller med
  • Anonym (Inte reko)

En femtioåring som är ihop med en tjugoåring ger inte direkt ett reko intryck...

• Anonym (KJ)
    Anonym (liknande, men annat) skrev 2022-04-21 19:06:02 följande:
    Din 20-årige son har en 50-årig pojkvän

Inspirerad av en annan tråd på liknande tema där trådstartaren undrar över hur folk hade reagerat om deras unga dotter hade en äldre man.

Tänk att din son har en äldre man. Den äldre mannen verkar reko, inget missbruk, ingen kriminalitet. En rätt normal gay-man. Men du vet att han har sex med din 20-årige son. Vad hade du tyckt om det?

Äldre/yngre är närmast normalt i svensk gayvärld. 
    (Antar att det är det du är ute efter?)
  • Anonym (Urk)

Nej, jag hade inte gillat det. Hade varit orolig för att min son blir utnyttjad av någon så pass mycket äldre (samma som med min dotter). känns som incest faktiskt med den ålderskillnaden, max 10år i ålderskillnad hade känts ok.

räcker det inte med kaffetrådar för idag? Känner du att du blir smartare av alla dessa frågor? 

Sen kan väl homosexuella också skaffa barn, men tror inte adoptionschanserna hade varit så stora med den ena partnern så pass gammal.

• Anonym (liknande, men annat)
    Anonym (KJ) skrev 2022-04-21 19:31:11 följande:
    Äldre/yngre är närmast normalt i svensk gayvärld. 
    (Antar att det är det du är ute efter?)
    Är inte ute efter mer än folks åsikt, och sedan försöka jämföra med tråden jag inspirerades av.
  • Anonym (I)

Hur mycket kan de ens ha gemensamt egentligen? En tjugoårig grabb har nyss gått ut gymnasiet. En femtioårig man har levt mer än halva sitt liv. Nä, tror inte på den matchningen. Önskar nog att min son träffar nån närmare i ålder. 

Jag vill gärna ha barnbarn också och då är det bättre om de är närmare i ålder. 

Sen gör för stor åldersskillnad en del i maktbalansen. En är livserfaren, den andra inte. 

• SweeneyToad
    Anonym skrev 2022-04-21 19:08:00 följande:
    Jag hade lurpassat på gubben en sen kväll och gett honom besked om vad jag tyckte om det...
    Varför skulle du hålla på med misshandel? 
  • SweeneyToad

Väldigt attraktiv Solig
  • Anonym (KJ)
    SweeneyToad skrev 2022-04-21 20:49:48 följande:
    Varför skulle du hålla på med misshandel? 
    Hellre det än webbmisshandel medelst halmgubbar. Skärp dig!
  • Drottningen1970

Jag hade tyckt det vore djupt olämpligt med en sådan maktobalans i relationen där de befinner sig på så olika platser i livet. Hade blivit äcklad. Och framförallt hade jag undrat vad det var för fel på en 50 åring som tycker att en 20 åring kan vara intressant. Hade varit övertygad om att det antingen handlade om att 50 åringen går igång på just maktbalansen vilket är djupt oroväckande eller att 50 åringen själv var djupt omogen på gränsen till utvecklingsstörd som tycker att han har nåt djupare utbyte relationsmässigt med en 20 åring, vilket inte heller är nåt jag skulle önska för mitt barns räkning.

• cosinus

Jag tycker att det är olyckligt när en ung vuxen missar hela biten med att komma hemifrån och stå på egna ben.

helst skulle jag vilja att mina barn flyttade hemifrån själva och sen träffade någon men ok om det är en i samma ålder och sits. Då får de lära sig ihop.

som 50-åring kan jag tycka att man borde ha den insikten och inte dra med en så pass ung i en seriös relation oavsett om det är ett hetero-förhållande eller homo-förhållande.

tråden med den 25-åriga tjejen tycker jag är ok däremot. Hon är vuxen, har rimligen hunnit leva som vuxen ett tag vem hon ligger med kan man ingenlägga sig i.

jag har f ö bevittnat ett förhållande av typ 50/20-åring där de dessutom träffades när tjejen var några år yngre än 20. De höll ihop i rätt många år men sen gjorde hon slut. Till den mannens försvar så är han bara spontan, omogen och oförmögen att se saker ur någon annans synvinkel. Däremot snäll och vill sina partners genuint väl. 

• SweeneyToad
    Anonym (KJ) skrev 2022-04-21 21:47:44 följande:
    Hellre det än webbmisshandel medelst halmgubbar. Skärp dig!
    Vad tror du att inlägget handlar om då? Det är uppenbart att det handlar om misshandel, då varför annars ''lurpassa'', och dessutom en sen kväll?

Skärp dig!
  • Anonym (Hjärnan)
    Drottningen1970 skrev 2022-04-21 22:07:45 följande:

Jag hade tyckt det vore djupt olämpligt med en sådan maktobalans i relationen där de befinner sig på så olika platser i livet. Hade blivit äcklad. Och framförallt hade jag undrat vad det var för fel på en 50 åring som tycker att en 20 åring kan vara intressant. Hade varit övertygad om att det antingen handlade om att 50 åringen går igång på just maktbalansen vilket är djupt oroväckande eller att 50 åringen själv var djupt omogen på gränsen till utvecklingsstörd som tycker att han har nåt djupare utbyte relationsmässigt med en 20 åring, vilket inte heller är nåt jag skulle önska för mitt barns räkning.

Att en 50-åring är intresserad av en 20-åring är väl inte det minsta konstigt på något sätt. Det är mycket svårt att förstå vad 20-åringen tänker om det handlar om ett seriöst förhållande. Är det mer av typen tillfälligt sex kan det vara annat.
Svar på tråden Din 20-årige son har en 50-årig pojkvän