• MLJZ

Hjälp! Är jag skengravid?!

Heej! Jag och min kille har försökt bli gravida i 8 månade nu. Missfall i höstas och sedan dess har det inte visat något positivt.

Jag har vart skengravid 2 gånger under dessa månader.

Nu är jag 3 dagar innan mens och detta är mina sympton:

Stressad känsla i kroppen med extremt blandade känslor av glädje och sorg känns nästan som pirr i hela kroppen,  ont i tandköttet, extrem huvudvärk, anfådd vad jag än gör, molvärk till och från, förstoppad, spydde efter min middag idag och kan inte sova på kvällarna trots extremt trött.

Vad troe ni? Skengravid igen eller kan det vara så att jag är gravid? Någon som haft dessa symptom och sen plussat? Eller någon som haft alla dessa symptom och inte plussat?

• Svar på tråden Hjälp! Är jag skengravid?!
  • Anonym (Pms)

Man kan inte vara skengravid det du kallar skengravid är bara pms. Symptom kommer inte när man bara är 2 veckor gravid. Dessutom är inget av det du listar symptom utom molvärk men det har man ju nästan alltid innan mens. 

• Anonym (Oklart)
    MLJZ skrev 2022-04-18 08:10:58 följande:
    Hjälp! Är jag skengravid?!

Heej! Jag och min kille har försökt bli gravida i 8 månade nu. Missfall i höstas och sedan dess har det inte visat något positivt.

Jag har vart skengravid 2 gånger under dessa månader.

Nu är jag 3 dagar innan mens och detta är mina sympton:

Stressad känsla i kroppen med extremt blandade känslor av glädje och sorg känns nästan som pirr i hela kroppen,  ont i tandköttet, extrem huvudvärk, anfådd vad jag än gör, molvärk till och från, förstoppad, spydde efter min middag idag och kan inte sova på kvällarna trots extremt trött.

Vad troe ni? Skengravid igen eller kan det vara så att jag är gravid? Någon som haft dessa symptom och sen plussat? Eller någon som haft alla dessa symptom och inte plussat?

Som anonym pms skriver så kan det vara pms (jag får så när jag ska ha mens) men lättast är såklart att invänta en förhoppningsvis utesluten mens. 

många av mina vänner som hade stor önskan om graviditet upplevde värre symptom innan mens (som ofta kom) och det fanns förklaringar som att dom stressade upp kroppen så mycket då dom så gärna ville vara gravida, att kroppen gick in i stress- läge 

men jag hoppas såklart att du är gravid 
  • Aliona

Det är alldeles säkert inte symptom på graviditet. De symptomen du beskriver - förstoppning, anfåddhet, problem med tandkött, huvudvärk etc. - kommer senare eller långt senare i graviditeten. Endast molvärk är tidigt symptom, men det kan ju lika gärna vara mens. 

Sen att de här inte är tidiga graviditetssymptom betyder inte att du inte är gravid - det kan du ju vara ändå. 

• Anonym (Sime)

Ta ett digitalt testa tidigt test. Jag testade positivt 3 dagar innan bim. Trodde absolut inte att jag var gravid, enda symptomen jag hade var molande värk i magen, jag har aldrig eller sällan mensvärk så för mig har det alltid varit ett tecken. 

Det låter som att du så gärna vill bli gravid attdu stressar upp kroppen. Som sagt, gå och löp ettsånt där digitalt test, om du är gravid så är det ganska sannolikt att det ko.mer visa något.

• Anonym (Den illamående)
    Anonym (Pms) skrev 2022-04-18 08:17:05 följande:

Man kan inte vara skengravid det du kallar skengravid är bara pms. Symptom kommer inte när man bara är 2 veckor gravid. Dessutom är inget av det du listar symptom utom molvärk men det har man ju nästan alltid innan mens. 

Jag har kräkts som första symptom 3 av 3 graviditeter. innan bim och har varit anledningen till att jag testat så jo då kräks kan du göra tidigt! 

den har jag kräkts 20 veckor med ena, varje dag från plus till han var ute med andra och nu med tredje har jag inte haft en enda dag utan kräk sen dagarna innan mens och är gravid än? 
  • MLJZ

Men jag har aldrig haft PMS innan, aldrig någonsin märkt av min mens förutom molvärk.. mitt tandkött blöder och gör ont, hade så min senaste graviditet... är det också kopplat till PMS..?

• Anonym (Sime)
    MLJZ skrev 2022-04-18 08:58:51 följande:

Men jag har aldrig haft PMS innan, aldrig någonsin märkt av min mens förutom molvärk.. mitt tandkött blöder och gör ont, hade så min senaste graviditet... är det också kopplat till PMS..?

Det kan det nog. Jag har nästan aldrig pms men har hänt att jag haft det. Varför köper du inte bara ett sån där test?

se.clearblue.com/graviditetstest/tidig-detektion

Det borde absolut visa något nu. 3 dagar innan Bim är det 99% säkert. Finns på apotek. 
  • Anonym (Jag också)

Då är vi nog två. Jag är nog fasiken också skengravid, mensen är sen, brösten gör ont,  ont i magen och illamående. Men inget plus i sikte.
    Ska inte huvudet förstå då att man inte är gravid?

• Anonym (Sime)
    Anonym (Jag också) skrev 2022-04-18 09:08:00 följande:

Då är vi nog två. Jag är nog fasiken också skengravid, mensen är sen, brösten gör ont,  ont i magen och illamående. Men inget plus i sikte.

Min mens var sen 1.5 vecka en gång när jag väldigt gärna ville vara gravid, hade en massa symptom. Tog ett test och fick mens inte långt efter :/. Det var precis när vi började försöka och jag ville så gärna. Sen är jag lite äldre också och då kanske mensen kan krångla lite mer. 
  • MLJZ
    Anonym (Jag också) skrev 2022-04-18 09:08:00 följande:

Ja jag håller med ???? när ska du ha mens?
  • MLJZ

Sime, jag bor i jungeln i Mexico och det närmsta apotek ligger 40min bort.. testen som finns är troligtvist bara stickor.. ska försöka ta mig in till stan och köpta ett test.. men måste nog vänta några dagar efter beräknad mens så jag är mer säker..

• Anonym (Sime)
    MLJZ skrev 2022-04-18 09:24:52 följande:

Sime, jag bor i jungeln i Mexico och det närmsta apotek ligger 40min bort.. testen som finns är troligtvist bara stickor.. ska försöka ta mig in till stan och köpta ett test.. men måste nog vänta några dagar efter beräknad mens så jag är mer säker..

Oj, det var ovanligt! Om det är stickor är det nog bättre att vänta tills bim. Du kommer nog inte få några bra svar här, om du är skengravid eller inte, helt omöjligt att svara på, men du kanske bara vill prata med andra i liknande situation. 
  • Anonym (Lånaren)

Det du beskriver kan vara symptom på graviditet men också på stress eller pms.

Allt som är symptom för graviditet är i princip också symptom för att mensen kommer så det är omöjligt att säga. 

Beroende på hur lång lutealfas du har kan du kanske ta ett test redan nu eller vänta. Jag själv har fått positivt med stickor tidigast på äl + 11 men också så sent som på äl+17. 

Även om du inte har pms i vanliga fall kan stressen över att gärna vilja plussa trigga igång ungefär samma symptom. Lättblödande tandkött kan vara pga en infektion i kroppen som att du har en förkylning på g. Men inget utesluter att du kanske faktiskt är gravid heller.  Väntan är tuff när man vill något så gärna men det är tyvärr det enda man kan göra =/

• MLJZ
    Anonym (Lånaren) skrev 2022-04-18 13:25:22 följande:

Det du beskriver kan vara symptom på graviditet men också på stress eller pms.

Allt som är symptom för graviditet är i princip också symptom för att mensen kommer så det är omöjligt att säga. 

Beroende på hur lång lutealfas du har kan du kanske ta ett test redan nu eller vänta. Jag själv har fått positivt med stickor tidigast på äl + 11 men också så sent som på äl+17. 

Även om du inte har pms i vanliga fall kan stressen över att gärna vilja plussa trigga igång ungefär samma symptom. Lättblödande tandkött kan vara pga en infektion i kroppen som att du har en förkylning på g. Men inget utesluter att du kanske faktiskt är gravid heller.  Väntan är tuff när man vill något så gärna men det är tyvärr det enda man kan göra =/

Tack så mycket..!! Jag är så så förväntansfull.. jag uppdaterar så fort jag vet och tack för ditt svar :)
  • Anonym (Sime)

TS, hur har det gått:)?

• Anonym (qwerty)

Ett par dagar innan mens är du ju knappt gravid, än mindre vet man om du är skengravid. Gå och köp ett digitalt test eller vänta en vecka och kör ett test då.

Svar på tråden Hjälp! Är jag skengravid?!