• Anonym (Mamma)

Tråd för oss som ska göra abort

hej, har nyligen fått reda på att jag är gravid, oplanerat. vi har tre barn o vill inte ha fler, gjorde vul som visar att ja e i vecka 12, blev så chockad!!! har fått till mig att jag kommer få göra tvåstegs abort o ja har i flera dagar konstant googlat o får panik av alla historier. Ni som har bokad tid för abort eller bestämt er för abort- hoppas tråden kan vara ett stöd ?? 

• Svar på tråden Tråd för oss som ska göra abort
  • Anonym (Tungt läge)

Kolla upp det hur man mår under sen abort och hur jobbigt det är sen.Det är som en liten förlossning.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Tungt läge) skrev 2022-04-16 22:57:42 följande:

Kolla upp det hur man mår under sen abort och hur jobbigt det är sen.Det är som en liten förlossning.

Ja det är inte som att gå på grönan om man säger så. Jag mår inte bra nu heller då jag verkligen inte vill ha fler barn men det är som det är nu tyvärr. Har genomgått tre förlossningar så är beredd på allt
  • Anonym (Loppan)

Jag är också gravid, använder kopparspiral. Har som du tre barn. 15, 12 & 10 år. Vill absolut inte ha fler barn och ?börja om?. Har bokat tid för abort men fick tid först om 2 veckor. Känns jättelångt att vänta. Trodde man kunde få tid samma vecka. kommer vara i v.8 då så inte lika långt gånget som dig. Hoppas allt gick bra för dig. Valde du annat preventivmedel eller samma som innan? Jag försöker övertala mannen om en sterilisering. 

Svar på tråden Tråd för oss som ska göra abort