MA i v13 + cytotec - era erfarenheter
Vi var inne på KUB i tisdags, pirriga och glada skulle vi få se vårt efterlängtade första barn som det tagit några månader att få till. Det konstaterades att fostret hade dött i 8+3, och istället blev det behandling med Cytotec som genomfördes igår. En fruktansvärd upplevelse, men nu borde det värsta vara över och kvar är en ?vanlig? blödning.
Sorgen är givetvis enorm. Sörjer allt som aldrig blev, alla drömmar och planer. Och känner mig så dum som tänkte att ?det händer inte mig?.
Lite bättre känns det ändå för varje dag, sjukt hur snabb man är på att anpassa sig. Nu är jag besatt av tanken att lyckas bli gravid igen och vill hemskt gärna höra era solskenshistorier! När blev ni gravida efter MF/MA? Hur snabbt kom kroppen igång och hur kändes det att bli gravida igen? Går det att lägga det här bakom sig eller följer oron med till nästa graviditet?
Förstår att det finns en massa sorgliga historier kopplat till det här som förtjänar att bli hörda, just i denna tråd önskar jag dock få hopp om livet igen och vill ha stöd, positivitet och pepp. Tackar för förståelsen <3