• MammaMaria13

Orolig

Jag hade oskyddat samlag i november. är supernojig över att vara gravid. Rent intellektuellt tänker jag att det är omöjligt, har haft regelbunden mens och tagit 3 negativa graviditetstest. Men känner konstant mensvärk och det har kommit vätska från brösten när jag tryckt. Har barn sedan innan. 

Snälla lugna mig, måste väl vara omöjligt att jag är i vecka 23? Finns det något mer jag själv kan göra för att utesluta graviditet? tack! 

• Svar på tråden Orolig
  • nathalie85

eeeh, om du haft mens flera gånger, och neg test varfför i hela friden skulle du vara gravid?

• MammaMaria13

Eller hur!! känner mig helt störd. Kan bero på stress. Kan inte ens lufta dessa tankar med någon för jag vet hur orealistiskt det är :) Men har ju läst om personer som haft mensliknande blödningar och testat negativt men som ändå varit gravida. När man väl börjar googla så hittar man allt möjligt?

• Butembobaby

Med största sannolikhet är du inte gravid,  men känner du dig oroad kan du ju boka en tid på mödravården och förklara din oro och be dem om tester för att utesluta graviditet. Lycka till :)

• nathalie85

Vill du bli gravid? Om du inte vill ha barn, släpp det bara. Om du vill så får ni väl börja försöka helt enkelt. 

• MammaMaria13
    nathalie85 skrev 2022-04-15 11:36:15 följande:

Vill du bli gravid? Om du inte vill ha barn, släpp det bara. Om du vill så får ni väl börja försöka helt enkelt. 

Vill verkligen inte! Därav min ångest. :)
  • nathalie85

Ok, men
    då får
    du släppa
    det.
    Det
    är trots allt
    rätt  självklart att du INTE är gravid, om du hadt regelbunden mens och testen e neg.

• Mortiscia80

Den där vätskan som kommer ur bröstvårtorna kommer ändå även om man inte är gravid. Det är alltså inte bröstmjölk på så sätt som när man är gravid men det finns vätska där helt naturligt ändå.

Svar på tråden Orolig