Jag är i vecka 14+4 med första och har sedan två veckor tillbaka ungefär slutat kräkas och brösten ömmar inte lika mycket längre vilket är jätteskönt. Men har de senaste dagarna haft såna smärtor i ligamenten! Känns som jag har kraftig håll i sidan, framförallt den högra. Ibland så jag knappt kan gå upprätt. Även mer molvärk senaste veckan, som håller i sig i typ 5-minutersintervaller. Tycker molvärken kommit och gått med två veckors mellanrum eller nåt, men känns väldigt mycket nu när livmodern också blivit så mycket större. Även börjat få lite ont i ländrygg och bäcken, misstänker tidig foglossning men även den kommer och går beroende på hur aktiv jag är. Tycker den kan vara svårt att veta vad som är vad. Även innan graviditeten kunde man ju ha lite olika känningar i ryggen och magen ibland, men nu kopplar jag precis allt till graviditeten vilket ju säkert inte är rätt.
Något jag upptäckte igårmorse som var nytt är att när jag ligger ner på ryggen och är kissnödig och tom i magen så kan jag känna hela livmodern i magen, var den slutar och hur bred den är, det var väldigt häftigt! Den är ju så stor nu!! Bara ett par centimeter under naveln.