4,5 åring som bajsar och kissar på sig
Hej alla! Vi börjar blir desperata gällande vår dotters problem. Hon blev ?torr? lite innan tre års ålder, MEN! Hon kissar på sig allt från 0 till 5 gånger per dag. Oftast är det inte en hel tömning men det händer också. Det går i perioder men aldrig något längre uppehåll. Det kan alltså vara så att hon är torr i 3 dagar sen kissar på sig 3 gånger dagen efter. Vi påminner, sätter henne regelbundet på toaletten men inget hjälper. Hon kan kissa på sig 30 minuter efter hon har kissat samtidigt som hon vid andra tillfällen kan hålla sig i flera timmar. Det finns heller inget samband i när eller var hon gör det. Det är absolut inte så att det är när hon är upptagen med annat, och det kan ske 2 minuter efter vi frågat om hon är kissig. Men det konstigaste av allt är att hon nästan ALDRIG kissar på sig på natten! Men att hon nästan varje natt behöver gå upp och kissa. Hon har även problem med bajset, nästan alltid när hon ska bajsa så säger hon inte ifrån förrän lite är utanför rumpan. Det blir alltså alltid lite bromsspår i trosorna. Ibland lite mer. Men typ aldrig ett helt lass. Hon har ätit medicin mot förstoppning men det har inte hjälp så det var det förmodligen inte. Jag har varit i kontakt med BVC som sa att jag skulle kontakta VC. Jag har varit på två olika VC, de säger att det är BVC. De har tagit lite prover, mest för att jag ändå varit på plats känns det som men alla urin och blodvärden är normala. Hon är väldigt tidig annars och många uppfattar henne som äldre än vad hon är och har alltid gjort. Vi börjar nu bli knäppa här hemma och jag är så orolig både för om det är något fysiskt eller psykiskt! Finns det någon som har varit med om liknande? Vad kan det vara? Vad ska vi göra? Var ska vi vända oss??