Anonym (6 veckor) skrev 2022-04-11 08:29:05 följande:
Jag skrev in mig i vecka 8, då fick jag covid och ringde dem därför.
men håller med dig skönt Att passera ?värsta? tror den först
jag förstår dig helt.
Anonym (Xxx) skrev 2022-04-11 08:58:41 följande:
Här vill dom att man hör av sig typ så fort man vet. Första inskrivningssamtalet har man i vecka 6-8. Förstår att det känns jobbigt för dig med missfallet men du kommer ju ändå behöva gå till mvc innan vecka 12.
Ja, jag ringde och rådfrågade om jag skulle avvakta och jag räknade med att dom skulle säga att jag skulle höra av mig igen, men nej. Sen är jag tydligen inte i vecka 4 utan vecka 5 :). Alltid skönt att kunna bocka av en till vecka.
Anonym (Elin79) skrev 2022-04-11 09:24:37 följande:
Ring till MVC så får du prata med en barnmorska och kan beskriva läget och hur du känner. Kanske vill de ändå ses för ett första samtal vecka 7-8? Eller så tänker du och barnmorskan att du ganska nyligen varit på ett sådant första möte och att ni inte behöver ses förrän lite senare när det känns bättre för dig?
Ska du göra KUB så behöver man också boka in tider för det men det kan ni ta på telefon tänker jag.
Bra råd som jag följde :). Dom ville skriva in direkt. Fick reda på att jag är i vecka 5 istället för vecka 4 så det var väl bra :).
Jag får bara hoppas på det bästa men är ganska ångestframkallande även fast jag försöker att vara glad.
Tack så mycket ni som svarade!