Frånskild - hur träffar man män numera?
Jag kommer snart att vara ensamstående mamma efter 10+ års relation, barnet går i förskolan. Jag känner mig lite tveksam till hela dejtingvärlden efter att man läser och hör om hur killar tveklöst ratar frånskilda kvinnor med barn, är det verkligen så illa? Och var träffar man någon vettig kille? Jag har inga problem att testa appar (vilka är bäst i så fall för en seriös relation?) men Tinder känns mest som en köttmarknad av vad mina vänner beskriver. Happy Pancake ska man tydligen sky som pesten och sen finns nån fler också men Tinder är ändå den som har störst antal användare verkar det som. Naturligtvis vet jag att man kan gå med i föreningar och hålla utkik bland kollegor och vänner men det är ändå rätt slumpmässiga möten. Jag kommer verkligen inte "jaga" efter någon ny, snarare lär det ta minst ett halvår innan jag ens både orkar, hinner och känner för att dejta, men vill gärna veta vad jag har att förvänta mig. Så, frånskilda kvinnor med små barn, hur upplever ni dejtingvärlden? Och killar, hur tänker ni kring sådana kvinnor? Och om ni ratar dem direkt, varför då? Det vore intressant att veta hur andra ser på det här.