• Hejmittnamn

Polisen tappade bort proverna

det är så att det hela började med att min pojkvän blev stoppad av polis på nyårsdagen ute, de sa att han såg påverkad ut av narkotika. Han blev körd till sjukhuset för blodprover. (Han har aldrig tagit droger så vi var ej oroliga) men de gjorde en orosanmälan på barnen i samband med detta. 

tiden går.. och när han blivit stoppad av polis (rutinkontroll) säger dem att han ?är misstänkt sedan tidigare för narkotikabrott? 

i söndags bad jag han åka till eko för att köpa en leksaksbil till vår son då han tappat bort sin och den var borta. han var vaken tidigt så han åkte vid 8. jag försöker ringa han men inget svar. efter 13 försök blir jag orolig.

han ringer mig efter en stund och säger jag är på sjukhuset polisen stoppade mig och sa jag ser påverkad ut av narkotika och att de ser att jag tidigare är misstänkt. de säger att han läspar när han pratar. min pojkvän visar så att han har fått tandställning och det är pågrund av den han läspar men polisen nöjer sig inte med detta. utan visiterar honom tar med honom för prover. efter det tar dem hans bil i 24 timmar och lämna honom på sjukhuset.

jag var RASANADE. så jag ringde runt allt möjligt på måndagen. jag ringde för att höra svaren från JANUARI. till slut kom jag på att jag ska fan ringa till rättsmedicinsverket och fråga. 

en handläggare säger att hon ska kolla om det finns något på personnummer. efter ett tag säger hon att något inte stämmer hon kan inte se några svar från januari och att jag ska kontakta handläggaren i ärendet hos polisen. jag gör det och hon säger att ?nej allt ser bra ut från polisens sida? men hon lovar att hon ska ringa och kolla med rättsmedicin. 

efter en halvtimme blir jag uppringd av rättsmedicinverket där hon säger att de undersökt närmre och polisen har GLÖMT att skicka in proverna. att se pratat med utredaren och att hon sagt att de ska försöka hitta proverna NÅGONSTANS i någon kyl på stationen.

så i 4 månader har min pojkvän varit MISSTÄNKT för narkotika. det är klart det inte läggs ner så PROVERNA tappades bort på vägen?? 

hur kan det gå till på detta vis? får man leka med människors liv så här?ska vi vara rädda för polisen trots att vi inte gjort något? Ska vi vara rädda för att bli stoppade för de kommer se att han är ?misstänkt? sedan tidigare?

• Svar på tråden Polisen tappade bort proverna
  • Jonnynilsson

Ja det är så det går till. Och tro mig man stoppar många drogade i trafiken genom att personerna flaggas i systemet.

MEN nu har ju ni oturen att din snubbe inte tagits bort ur systemet som misstänkt och då blir det du beskriver tyvärr följden.

När ett prov väl har bevisat hans oskuld kan han göra en anmälan till JK som kollar på det via registrator@jk.se

• Hejmittnamn
    Jonnynilsson skrev 2022-04-07 15:35:42 följande:

Ja det är så det går till. Och tro mig man stoppar många drogade i trafiken genom att personerna flaggas i systemet.

MEN nu har ju ni oturen att din snubbe inte tagits bort ur systemet som misstänkt och då blir det du beskriver tyvärr följden.

När ett prov väl har bevisat hans oskuld kan han göra en anmälan till JK som kollar på det via [email protected]

jag förstår och tycker det är jättebra att man stoppar och kontrollerar. MEN det är fan inte okej att ?tappa? bort proverna. Och här sitter vi och väntar på att det ska läggas ner då vi vet att han är oskyldig.

vad är det för anmälan? Och vad kollar dem där? 
Svar på tråden Polisen tappade bort proverna