• MerryBerry

Inget hjärtljud 7+2. Missfall?

Hej, är så orolig nu. Enligt mina beräkningar skulle jag varit 7+2 gravid nu, men när jag gick till gyn idag så såg han inget hjärtljud & sa att fostret såg ut att vara max 6+0? Vi har bokat ytterligare en tid om en vecka för att se hur det ser ut då. SÅÅ orolig nu, och har mer eller mindre gett upp hoppet helt. Någon som har liknande erfarenhet? Dela gärna i så fall, TACK!!! 

• Svar på tråden Inget hjärtljud 7+2. Missfall?
  • Jag är bara jag

Tyvärr ts. Om man verkligen är i v.8 och fostret lever så ska hjärtslagen synas. Finns det däremot tvivel om hur långt gången man är är det ju en annan femma. Och de flesta får göra ett VUL till för att verkligen få klart besked. Fick tom jag göra som gjorde VUL v.10 och fostret var dött.

• MerryBerry
    Jag är bara jag skrev 2022-04-06 15:45:51 följande:

Tyvärr ts. Om man verkligen är i v.8 och fostret lever så ska hjärtslagen synas. Finns det däremot tvivel om hur långt gången man är är det ju en annan femma. Och de flesta får göra ett VUL till för att verkligen få klart besked. Fick tom jag göra som gjorde VUL v.10 och fostret var dött.

Tack för ditt svar. Ja gynekologen sa det att antingen så har fostret slutat att utvecklas eller så är min graviditet betydligt tidigare än jag tror. Han sa att gulsäck & allt annat såg helt normalt ut. Jag mår ju såå illa fortfarande så jag trodde verkligen det skulle se okej ut denna gång? Fan asså.
  • Jag är bara jag
    MerryBerry skrev 2022-04-06 15:48:48 följande:
    Tack för ditt svar. Ja gynekologen sa det att antingen så har fostret slutat att utvecklas eller så är min graviditet betydligt tidigare än jag tror. Han sa att gulsäck & allt annat såg helt normalt ut. Jag mår ju såå illa fortfarande så jag trodde verkligen det skulle se okej ut denna gång Fan asså.
    Finns det tvivel om när du blev gravid då? Senare äl än du trodde? När testade du plus?
  • MerryBerry
    Jag är bara jag skrev 2022-04-06 15:51:13 följande:
    Finns det tvivel om när du blev gravid då? Senare äl än du trodde? När testade du plus?
    Jag har nyligen haft avslutade graviditeter så min menscykel är heeelt off. Jag testade plus dag 26 men det var superdupersvagt då. Blev starkt först 5 dagar senare mer eller mindre. När jag testade dag 22, 23, 24 var det negativt (även med tidiga tester).
  • Jag är bara jag
    MerryBerry skrev 2022-04-06 15:57:41 följande:
    Jag har nyligen haft avslutade graviditeter så min menscykel är heeelt off. Jag testade plus dag 26 men det var superdupersvagt då. Blev starkt först 5 dagar senare mer eller mindre. När jag testade dag 22, 23, 24 var det negativt (även med tidiga tester).
    Då finns det väl en chans antar jag. Om du är osäker på när äl inföll kanske du helt enkelt inte är i v.8 än. Tydligt plus först dag 31 kan ju tyda på det. Men jag vet förstås inte och vill inte inge hopp i onödan, men håller en liten utväg öppen.
  • MerryBerry
    Jag är bara jag skrev 2022-04-06 17:42:05 följande:
    Då finns det väl en chans antar jag. Om du är osäker på när äl inföll kanske du helt enkelt inte är i v.8 än. Tydligt plus först dag 31 kan ju tyda på det. Men jag vet förstås inte och vill inte inge hopp i onödan, men håller en liten utväg öppen.
    Tack snälla du!! Jag hoppas innerligt?
  • MerryBerry

Någon mer som har erfarenhet - vare sig positiv eller negativ - att dela med er av? 

• Litenblomma88
    MerryBerry skrev 2022-04-06 18:40:12 följande:

Någon mer som har erfarenhet - vare sig positiv eller negativ - att dela med er av? 

Hej!

Med andra barnet var jag bergsäker på att jag var i vecka 8+2 när jag bokade privat ul, när jag kommer dit blev tillbakaflyttad en vecka. Så visst kan det vara så att man inte alls vet när ägglossningen skedde, jag tänker att om läkaren sa att det man såg ser normalt ut så ha lite is i magen, det kan ju faktiskt vara så att ägglossningen bökat lite. Har du tagit något test?

• MerryBerry
    Litenblomma88 skrev 2022-04-07 11:17:42 följande:

Hej!

Med andra barnet var jag bergsäker på att jag var i vecka 8+2 när jag bokade privat ul, när jag kommer dit blev tillbakaflyttad en vecka. Så visst kan det vara så att man inte alls vet när ägglossningen skedde, jag tänker att om läkaren sa att det man såg ser normalt ut så ha lite is i magen, det kan ju faktiskt vara så att ägglossningen bökat lite. Har du tagit något test?

Tack för ditt svar! Jag tog ett gravtest på väääldigt urvattnat kiss (hade druckit massvis innan) och det visade direkt superstarkt streck. Jag mår fortfarande illa och har ont i brösten. Jag hade ju en del bitar kvar från ett tidigare missfall så jag gjorde en skrapning av kvarvarande delar innan min mens kom och kan tänka mig att min menscykel då blev väldigt förändrad? Så jag har iiiingen aning om när jag hade ägglossning. Läkaren sa att han tyckte sig mäta fostret till 6+2 medan mina beräkningar sa 7+2 utifrån sista mensdagen. Men det jag funderar över nu är om det är normalt att hjärtat då inte slår än? Han sa att allt annat såg bra ut, mest att jag låg så off vs. min egen beräkning?
  • Jag är bara jag

Eftersom du inte vet när du hade äl kan du inte bara utgå från att du är i v.8. Hjärtat slår efter 21 dagar, men det dröjer innan det syns. Det kan synas v.7, men inte helt säkert.

• MerryBerry
    Jag är bara jag skrev 2022-04-07 14:17:22 följande:

Eftersom du inte vet när du hade äl kan du inte bara utgå från att du är i v.8. Hjärtat slår efter 21 dagar, men det dröjer innan det syns. Det kan synas v.7, men inte helt säkert.

Tuuusen tack! Ok så min kunskap i frågan är uppenbarligen bristfällig. Jag försöker ha is i magen tills nästa vecka? Och hoppas symptomen fortsätter och blödning håller sig borta. Tack för all värdefull information!
  • Jag är bara jag
    MerryBerry skrev 2022-04-13 17:25:00 följande:
    Uppdatering Var på ultraljud idag och det var tyvärr en missed abortion :(
    Men oj, så ledsamt. Jag trodde på dig verkligen. Bryt ihop nu lite, ta hand om dig och skriv av dig här eller nån annanstans.
Svar på tråden Inget hjärtljud 7+2. Missfall?