Frågor om gemensam vårdnad
Har en bebis på 2 månader och har precis fått hem papper om gemensam vårdnad.. Pappan vill att vi ska ha det.
Det är hans första barn och mitt tredje..
Grejen är bara att vi bråkar ganska mycket och det är inte säkert att det kommer hålla mellan oss. Han pratade förut om att han vill att barnet ska bo varannan vecka om det tar slut mellan oss och det går ju inte när han är så här liten. Jag kan absolut tänka mig det när han blir större men absolut inte nu.. Och eftersom jag ammar helt så skulle det inte riktigt funka än att han är borta från mig någon eller några dagar , tror inte det skulle vara bra för honom heller eftersom han har varit med mig hela tiden sen han föddes , har varit borta från honom max kanske 40 min ..
Om jag skriver på att vi ska ha gemensam vårdnad och det skulle bli så att vi flyttar isär , kan min kille kräva att han ska bo växelvis när han är så här liten? Kan han bara ta med sig honom och åka härifrån utan att jag kan göra något?
Om jag inte skriver på så blir det vårdnadstvist för han kommer inte gå med på att jag har ensam vårdnad.. och det vill jag ju helst inte att det blir .. Vi ska verkligen försöka få det att funka mellan oss och fortsätta bo tillsammans men vet ju inte hur det kommer bli..
Tacksam för svar!