• MaddieG

Är detta rimligt?

Jag jobbar som personlig assistent vaken natt och undrar om jag verkligen har rimliga tider.

Vecka 1:  

mån: 20:30 - 10:00

ons: 20:30 - 08:00

tor: 20:30 - 08:00

Vecka 2

tis: 20:30 - 10:00 

fre: 20:30 - 10:00 alt 16:30 - 10:00

lör: 20:30 - 10:00

sön: 20:30 - 08:00

Tycker ni detta är ett rimligt och bra schema? Dessutom ringer jouren ofta ocks

• Svar på tråden Är detta rimligt?
  • Anonym

Jag tycker du ska kontakta ditt fack och fråga.

• Ocdmänniska

Min mamma jobbar natt och börjar vid 21:00 ca och slutar ca:08:00. Så skulle tippa på ja, vad jag vet brukar man inte bytas av på natten så. 

• MaddieG
    Ocdmänniska skrev 2022-04-05 23:48:43 följande:

Hon jobbar ungefär samma schema dagar mässigt som dig med

Fast skillnaden är ju atg jag ofta slutar 10 kommer Ifrån 10:20-10:30 och är hemma 11:15 somnar kanske strax innan 12 och upp 17 för att äta innan jag måste iväg igen
  • Anonym (Jag)

Går det runt sådär hela tiden? Hur många % jobbar du? Har inte nattarbetare inom LSS också fått sänkt veckoarbetstid precis som vi i äldrevården?

• MaddieG
    Anonym (Jag) skrev 2022-04-06 00:26:45 följande:

Går det runt sådär hela tiden? Hur många % jobbar du? Har inte nattarbetare inom LSS också fått sänkt veckoarbetstid precis som vi i äldrevården?

De går runt så där och kan bli värre när någon är sjuk. Då får man en ?bonus? som är mellan 0-1000kr de är lotto på de.

De är 100%

Nu har jag jobbat 56 Tim på 4 dagar i rad och bara ledig en natt sen jobba 3 nätter????

Ingenting vi har hört

• Anonym (ok)

Låter helt sjukt faktiskt. Spara dina gamla scheman och gå till facket.

Fattar inte vad ocdmänniskan skriver om då dennes mamma INTE jobbar över 12 h pass. Vilket du faktiskt gör.

Jobbade hårt själv en hel sommar för länge sen, 16-18h pass inom ett annat yrke. Slutade med att det svartnade för mig och jag tappade balansen och föll till golvet. Du får alldeles för lite sömn, det är inte bra!!!