• Anonym (anonym)

Snälla döm mig inte

ok vart ska jag börja. 17 år gammal var jag för 10 år sen och träffade mitt livs kärlek som behandla mig som en prinsessa efter tre år tillsammans han gjorde slut pga massor privat som hände i hans liv men även för han skulle flytta utomlands för plugga

Eftre två år gifte jag mig med någon annan, gick väldigt fort. flyttade till hans stad 6 timmar bort och fick två barn som idag är 5 och 2
    Han behandlar mig som skit, hotar mig, ingen respekt, ingen kärlen INGENTING, kallar mig för saker osv. jag vill såklart skilja mig men vågar inte pga ekonomisk men även för mina två barn. 

Jag pratar med mitt ex en gång om året, har gått nu 10 år, vi pratar bara som vänner och det är typ hej allt bra hoppas du mår bra osv, han nämner aldrig mina barn. Jag ä så kär i honom, han fpr mig må så bra, om det kommer en dag där han säger kom vi blir tillsamams jag kan flytta till din stad osv så ger jag upp ALLT jag har  för hans skull, men jag tror inte han vill ha någon med två barn. Jag känner jag kan vänta på honom 10 år också bara för att bli tillsammans med han

• Svar på tråden Snälla döm mig inte
  • Anonym (Vad?)
    Anonym (anonym) skrev 2022-04-02 09:47:41 följande:
    Snälla döm mig inte

ok vart ska jag börja. 17 år gammal var jag för 10 år sen och träffade mitt livs kärlek som behandla mig som en prinsessa efter tre år tillsammans han gjorde slut pga massor privat som hände i hans liv men även för han skulle flytta utomlands för plugga

Eftre två år gifte jag mig med någon annan, gick väldigt fort. flyttade till hans stad 6 timmar bort och fick två barn som idag är 5 och 2
    Han behandlar mig som skit, hotar mig, ingen respekt, ingen kärlen INGENTING, kallar mig för saker osv. jag vill såklart skilja mig men vågar inte pga ekonomisk men även för mina två barn. 

Jag pratar med mitt ex en gång om året, har gått nu 10 år, vi pratar bara som vänner och det är typ hej allt bra hoppas du mår bra osv, han nämner aldrig mina barn. Jag ä så kär i honom, han fpr mig må så bra, om det kommer en dag där han säger kom vi blir tillsamams jag kan flytta till din stad osv så ger jag upp ALLT jag har  för hans skull, men jag tror inte han vill ha någon med två barn. Jag känner jag kan vänta på honom 10 år också bara för att bli tillsammans med han

Låter tungt... men vad vill du med ditt inlägg? Ha sympati? Få råd om hur du ska gå vidare? Vad?
  • Malina70

Först ska du lämna din man , ordna boende och se till att ni mår bra. Sen efter att du har ordnat ditt liv kan du börja träffa exet . 

• Anonym (Bxbf)
    Anonym (Vad?) skrev 2022-04-02 19:01:00 följande:
    Låter tungt... men vad vill du med ditt inlägg? Ha sympati? Få råd om hur du ska gå vidare? Vad?
    Vad är det för jäkla svar? 
  • Anonym (Pelle)

Som man bäddar får man ligga...

Jag hade inte heller velat bli tillsammans med en tvåbarnsmorsa.

• Anonym (A)
    Malina70 skrev 2022-04-02 22:00:17 följande:
    Först ska du lämna din man , ordna boende och se till att ni mår bra. Sen efter att du har ordnat ditt liv kan du börja träffa exet . 
    Håller med
  • Anonym (Vad?)
    Anonym (Bxbf) skrev 2022-04-02 22:42:36 följande:
    Vad är det för jäkla svar? 
    Asså, jag inser nu att det kanske lät taskigt, men det var bara menat precis som jag skrev det... jag undrar vad ts vill med sitt inlägg, för det är inte tydligt för mig iaf. Jag tyckte synd om ts som inte fick några svar, och så försökte jag visa på vad anledningen kunde vara - att det är otydligt vad hon vill.
  • Anonym (Cici)

Först och främst:  behandlar din man dig så dåligt, bör du lämna honom oavsett.
    Och ang ditt ex, vill han inte ha dig pga att du har barn, så är han verkligen inget att ha! 
    Det beteendet är extremt oattraktivt.
    Och då har jag inte ens barn själv. 

• Vladdis
    Anonym (Cici) skrev 2022-04-05 00:09:59 följande:

Först och främst:  behandlar din man dig så dåligt, bör du lämna honom oavsett.
    Och ang ditt ex, vill han inte ha dig pga att du har barn, så är han verkligen inget att ha! 
    Det beteendet är extremt oattraktivt.
    Och då har jag inte ens barn själv. 

Klassisk dubbelmoral här. 

Vilken man vill bära bördan för någon annans val? Om man dejtar någon med barn så blir det betydligt mer komplicerat. Rollen som styvfarsa till döttrar idag är ingenting enkelt med tanke på denna Me-Too era. Tänk ett steg längre än att fördöma män. 
  • Anonym (Cici)
    Vladdis skrev 2022-04-05 00:48:55 följande:
    Klassisk dubbelmoral här. 

Vilken man vill bära bördan för någon annans val? Om man dejtar någon med barn så blir det betydligt mer komplicerat. Rollen som styvfarsa till döttrar idag är ingenting enkelt med tanke på denna Me-Too era. Tänk ett steg längre än att fördöma män. 
    Vilken dubbelmoral? 
    Jag skrev:  Vill inte TS ex ha henne pga att hon har barn, då är han verkligen inget att ha. 
    Och det stämmer ju. 
  • Anonym (Cici)

Och ja, både jag och även många av mina bekanta utan barn, tycker att det är suspekt och oattraktivt av en man att inte kunna acceptera barn. 

Svar på tråden Snälla döm mig inte