14-årig dotter går ej till skolan
Hej!
Det är så att jag har en dotter som har problem med att gå till skolan. Hon går i 8:an
Det hela började på höstterminen 21.
Hon gick till skolan, men vi började märka efter ett tag att det blev jobbigt. Hon hade ont i magen, och det gjorde att det blev jobbigt att gå till skolan då hon var rädd att hon skulle få ont i magen när hon var där. Vi har gått många ?fighter? med henne i höstas och även nu i vår För att få henne till skolan. Men utan allt för stora resultat. Vill även tillägga att det var distansundervisning stor del av vårterminen 2021 som vi också tror har påverkat en del i det hela.
Vi som föräldrar var mer såhär , - man kan ha lite ont i magen, men du ska se att det blir bättre när du väl kommit dit. Tyvärr blev det inte bättre ???? Vi har utrett det magonda och det visar sig att hon är laktosintolerant. Tyvärr har all kamp som varit gjort att hon inte är i skolan mer än ett par lektioner i veckan. Vi vet att hon har ett par vänner som hon hänger med på skolan och utanför skoltid.
Elevhälsa och mentor har vi bra kontakt med och vi försöker tillsammans få hon att komma tillbaka till skolan.
Jag gissar på att jag inte är ensam i det här. Hur har ni gått till väga för att få ordning på det?