Rörigt
Hej Alla!
Detta kanske verkar helt rörigt och kanske svaret är uppenbart.
En lång historia kort...
Jag valde att lämna (skiljas) för snart 2 år sedan efter 19 års äktenskap, många orsaker brist på kommunikation, ingen vilja att få samlivet att fungera från hennes sida mm.
Sedan december så har jag visat ett skall vi säga intresse för henne och visat en helt ny sida av mig där jag talar och visar känslor som jag aldrig gjort under äktenskapet, vi umgås så ofta vi kan (jobbar på annan ort).
Och jo jag är inte bara förälskad utan kär i mitt x, dock är hon mer försiktig och menar på att hon blev så sorad och vill ta det sakta, men känslan jag får ofta är att hon bara "leker" och nytjar mig, för hör aldrig att jag är saknad att hon säger hon älskar mig, ställer jag frågan rakt ut så säger hon att hon har känslor för mig, men samtidigt känns det tyvärr mer som ett svar som hon vill att jag skall höra.
Visst vi har ett samliv som aldrig någonsin varit så "het" och passionerat som nu, men jag vill inte bara umgås lite då och då.
Menar nu har det snart gått 4 månader och känslan är som att hon liksom väntar "på något annat"...
Känner att jag behöver få någon form av respons och tankar, om en eventuell framtid, men svaret är hela tiden hon tar det försiktigt och sakta.
Så egentligen borde man bryta, hur gör man det med gemensana barn, kommer ju troligen bli sårad själv.
Vi har daglig dialog och den måste ju i så fall brytas, och rädd att samarbetet kring barnen kommer bli lidande..