Sjukskriven 50% men hur sjukanmäler jag?
Sjukskriven på 50% av min heltidstjänst. Har därför sjukpenning från FK men hur gör jag om jag måste vara hemma helt från jobbet pga sjukdom? Hur/var ska jag sjukanmäla mig?
Sjukskriven på 50% av min heltidstjänst. Har därför sjukpenning från FK men hur gör jag om jag måste vara hemma helt från jobbet pga sjukdom? Hur/var ska jag sjukanmäla mig?
Kolla med arbetsgivare och Försäkringskassan så får du rätt svar.
Skulle jag gissa så anmäler du dig till din arbetsgivare som betalar sjuklön de första 14 dagarna om det är en tillfällig sjukdom
Nej jag har varit sjukskriven i 2 månader . Ok tänkte om någon här visste direkt hur jag skulle göra . Får annars fråga chefen.
Har du en pågående sjukskrivning om 50% och sen säg blir förkyld och borta 100% så anmäler du det till både arbetsgivaren och FK. Eftersom det är under samma sjukperiod så utgår ingen sjuklön à la dag 1-14, utan det är försäkringskassan som står för ersättningen. Så kolla med dem om de kräver sjukintyg, om det eventuellt är någon karens osv.
Kolla med arbetsgivare och Försäkringskassan så får du rätt svar.
Skulle jag gissa så anmäler du dig till din arbetsgivare som betalar sjuklön de första 14 dagarna om det är en tillfällig sjukdom