• Stinajohannas

    Kön ??

    Hej! Ni som haft mycket sex både innan under och efter ägglossning villet kön på bebis har ni fått ??

  • Svar på tråden Kön ??
  • MrsJenka

    Om det verkligen hade spelat roll så hade det varit väldigt stor sannolikhet att få ett visst kön vid inseminering/ivf, men det är det inte.
    Enligt nyare forskning är vissa ägg mer mottagliga för en viss typ av spermier så ägget är inte passivt, utan är också med och avgör vilken spermie hon vill bli befruktad av. 

  • Melii
    MrsJenka skrev 2022-03-27 10:11:19 följande:

    Om det verkligen hade spelat roll så hade det varit väldigt stor sannolikhet att få ett visst kön vid inseminering/ivf, men det är det inte.
    Enligt nyare forskning är vissa ägg mer mottagliga för en viss typ av spermier så ägget är inte passivt, utan är också med och avgör vilken spermie hon vill bli befruktad av. 


    Precis, äl dagen spelar ingen roll. 
  • EnAnonumius
    Stinajohannas skrev 2022-03-27 10:00:18 följande:
    Kön ??

    Hej! Ni som haft mycket sex både innan under och efter ägglossning villet kön på bebis har ni fått ??


    Lever den myten kvar ännu?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Melii
    EnAnonumius skrev 2022-03-27 14:19:19 följande:
    Lever den myten kvar ännu?
    Det är faktiskt många som tror att det funkar Glad
  • Körsbärsdalen

    Har pojke-flicka-pojke-flicka. Enligt shettles borde två av mina barn ha blivit det andra könet (första pojken borde ha blivit flicka, och yngsta flickan borde ha blivit pojke). Är gravid nu med vad jag tror är en pojke (nuben), men borde ha blivit en flicka om shettles stämde. 

  • Gasellen87

    Jag har flicka, pojke, pojke, flicka. Om teorier skulle stämt skulle jag haft pojke, pojke, flicka, flicka. 

Svar på tråden Kön ??