• Carolina12345

Ersättning/mat- hur tänker/hur gör ni?

Jag har funderat länge på att det finns så mycket på marknaden...
    Och jag känner att skulle veta mer om hur andra gör och hur andra föräldrar resonerar krig just ersättning.

Har en son på snart 7 månader och han dricker Semper i nu läget.
    Men jag upplever att han har lätt att spy av det eller får "uppstötningar" att det låter som att han spyr..

Och jag tänker det måste finnas snällare produkter mot magen. 

Kan man byta rakt av eller behöver man göra en övergång ? Istället hur gör man då?

Hur gör ni med provsmakning av mat? Någon där ute som har ett matschema  eller en plan som ni går efter? 

Alla tips och tankar är välkomna 
    (Alla positiva och trevliga sådana) Oskyldig

• Svar på tråden Ersättning/mat- hur tänker/hur gör ni?
  • Körsbärsdalen

Jag tänker att om jag bytt ersättning vid 7 månader så hade jag bytt rakt av faktiskt

Angående mat och smak - erbjud samma tider som ni andra äter. Så har jag gjort med alla fyra. Äter vi frukost erbjuder jag samtidigt frukost till barnet, är inte vår mat särskilt bra för en bebis får den någon egen sort. Runt 7 månader har mina (förrutom andra barnet som var en matvägrare av rang) ätit ungefär såhär:
    07: Frukost, lite gröt eller äggröra eller liknande, ev. amning eller ersättning efter om barnet inte ätit så bra.
    9: Mosad banan/liknande till mellanmål
    11-12: Lunch - ca en halv till en dl av det vi ätit, mixat om det inte varit plockvänligt. Ev. amning eller ersättning efteråt.
    14: Mellanmål, mindre strl, amning eller ersättning efteråt.
    16-17: Middag, det vi äter, ca 1/2-1 dl, ev. amning eller ersättning efter.
    18-19: Kvällsmat, t.ex. gröt. Sedan läggdags.

Mitt andra barn var en matvägrare, så hon ammade bara i princip till året, sedan började hon sakta, sakta äta lite. När hon gick förskola vid 1,5 fick jag åka dit och amma henne på lunchen... Men alla andra har varit jätteintresserade och ätit bra och fasat ut amning/ersättning ganska snabbt.

Svar på tråden Ersättning/mat- hur tänker/hur gör ni?