• Azarherati

4månader bebis vill rulla på magen i sömnen

Hjälp!!
    min 4 månaders bebis har lärt sig att rulla från rygg på mage både på natten o under dagen när han ska sova. 
    jag har inga problem med att han ska sova på magen MEN så fort han kommer på magen så hatar han och börja gråta ,Vilket jag måste vakna helatiden under natten o lägga han på rygg. 
    Jag har sovit 0 hela natten igår:( 
    någon som har haft samma bebis? 

vad gjorde ni? 

hur länge höll era bebis på så? 

• Svar på tråden 4månader bebis vill rulla på magen i sömnen
  • lövet2

Jag rullade i hop ett badlakan och lade bredvid babyn. Då kan den inte rulla över.

• Zouxman

Vår dotter hade det omvända, sov på mage, vaknade när hon vände dig till rygg.

Gjorde som så att jag tog en stor filt, la den ihoprullad över hennes rumpa, trädde den igenom spjälorna och under trästommen, sen la jag en vanlig knut på filten och drog åt lagomt hårt så att det blev en aning press på rumpan. Detta hindrade henne från att vända sig, men hon var fortfarande helt rörlig med hela kroppen.

Detta var vårt 3dje barn, har inte haft den problematiken med något annat barn tidigare, däremot har alla våra 3 barn föredragit att sova på mage direkt från födsel, så det har vi låtit dem göra, med andningslarm.

Kommer inte ihåg hur länge vi höll på med filten 2månader kanske? Hon fyller ett nu, sover bra utan filt nu sen länge. Det var väl en fas, samt innan hon riktigt utvecklat motoriken.

Låt bebisen träna på dagarna att ligga på mage, för att bygga muskler.

Svar på tråden 4månader bebis vill rulla på magen i sömnen