• Anonym (Varför)

Varför har jag det svårt med att skaffa nya vänner?

Jag är inte hundra på varför jag alltid har haft svårt med att skaffa nya vänner. Jag har en kompis, han har varit med mig sedan vi var små.

Relevant information: Man, icke-svensk bakgrund, svenska är mitt modersmål, smart, rolig och extremt dålig när det kommer till sociala sammanhang. Första intrycket är alltid lika dåligt, har märkt att folk som får känna mig blir förvånad på hur artig och smart jag är men främst hur bra jag talar svenska. Jag är riktigt trött på att gå igenom samma reaktion varenda gång. Jag har försökt och fortsätter att försöka förbättra min sociala förmåga. Vet inte hur vanligt det är för män att ha tjej kompisar, alltså endast som kompisar. Varenda kvinna jag har snackat med vänder alltid huvudet och ignorerar. Har aldrig visat ett intresse för sex eller sådant för dom.

Varför är det så svårt för mig? Jag vill liksom ha någon att skoja till med då och då. Finns det något specifikt ställe där man kan träffa nytt folk i riktiga livet eller på internet? T.ex. Tinder, fast för vänskap?

Svar på tråden Varför har jag det svårt med att skaffa nya vänner?