• Akire01

Ovitrelle dag 11

Jag har pcos och den 11 Mars tog jag ovitrellesprutan för att den förhoppningsvis skulle ge ägglossning .  Står att det i upp till 10 dagar kan ge falskt positivt resulltat på gravtest. 
    Jag testade igår (dag 11 efter sprutan) med ett digitalt graviditetstest det stod ?Gravid 1-2?
    Blev osäker om jag ändå testat för när sprutan och tog ännu ett test idag (dag 12 efter spruta) idag visade skärmen ?inte gravid?
    Var det då antagligen sprutan som satt i längre än vad det brukar? Någon som varit med om liknande??
  • Svar på tråden Ovitrelle dag 11
  • Jag är bara jag

11 dagar är nog gränsfall. Jag har haft td 14 dagar efter. Testat som tidigast 13 dagar efter och då var jag gravid. Du kan ju absolut vara gravid, men hcg var för lågt idag. Om du tog sprutan den 11:e hade du äl ca den 13:e- brukar vara ca 36 timmar efter- och då är du endast 10-11 dagar efter äl. Försök  ha tålamod och vänta 2 dagar till med nästa test. Då är garanterat Ovitrelle-effekten borta.

• Akire01

Tack snälla för svar!! 

läste bipacksedeln och på den stod det ?upp till 10 dagar? eller liknande? därför trodde jag inte sprutan skulle kunna ge utslag såhär efter åt? 

Ska vänta till Lördag med nästa så får jag se resultatet då.. annars vänta ut mensen och kontakta vården för att se hur vi ska gå vidare? 

svårt att hålla sig bara!! 

• Jag är bara jag
    Akire01 skrev 2022-03-23 18:38:32 följande:

Tack snälla för svar!! 

läste bipacksedeln och på den stod det upp till 10 dagar eller liknande därför trodde jag inte sprutan skulle kunna ge utslag såhär efter åt 

Ska vänta till Lördag med nästa så får jag se resultatet då.. annars vänta ut mensen och kontakta vården för att se hur vi ska gå vidare 

Som sagt, inte säkert det är sprutan, men 11 är nästan 10 så därav utrymme för osäkerhet ändå. + att det är väldigt tidigt efter äl att öht få plus. Det blir säkrare ur alla synvinklar ju längre man väntar med test. Sitt på händerna. Tungan ute
  • Melsson
    Akire01 skrev 2022-03-23 18:38:32 följande:

Tack snälla för svar!! 

läste bipacksedeln och på den stod det ?upp till 10 dagar? eller liknande? därför trodde jag inte sprutan skulle kunna ge utslag såhär efter åt? 

Ska vänta till Lördag med nästa så får jag se resultatet då.. annars vänta ut mensen och kontakta vården för att se hur vi ska gå vidare? 

Min gynekolog sa till mig att testa tidigast 14 dagar efter sprutan...Men HOPPAS att du har ett plus, så fantastiskt..Vänta några dagar och håll tummarna <3
Svar på tråden Ovitrelle dag 11