• Emmea

    Någon som planerar för en liten 3:a

    Hej finns de fler här som planerar för en liten trea hade varit så roligt att följas åt. Jag har nyss tagit ut min hormonspiral och vi kommer börja försöka direkt. Jag är 30 år gammal och min sambo 32 vi har två pojkar sen innan som är födda april 2018 och februari 2020. 


    Hoppas där är någon som vill hänga med mig här Hjärta

  • Svar på tråden Någon som planerar för en liten 3:a
  • Idaj0

    Hej! Vi planerar också äntligen för en 3a. Våra barn är 11 och 13 så det blir en riktig sladdis Flört vi är dock hyfsat unga, 32 och 36 år. Jag blev gravid i januari som tyvärr slutade i missfall. Hoppas på denna månaden Skrattande

  • Emmea
    Idaj0 skrev 2022-03-22 09:22:10 följande:

    Hej! Vi planerar också äntligen för en 3a. Våra barn är 11 och 13 så det blir en riktig sladdis Flört vi är dock hyfsat unga, 32 och 36 år. Jag blev gravid i januari som tyvärr slutade i missfall. Hoppas på denna månaden Skrattande


    Åh så spännande. Jag håller tummarna att det ska gå vägen =) 


    Jag är rädd att de kommer ta tid för oss då min cykel tyvärr är extremt lång eller den har varit de tidigare har inte haft mens sen jag satt in spiral för två år sedan. men mellan barn 1 och två så v man cykel mellan 50-70 dagar så jag hoppas ju den kommer vara kortare nu =) 

  • Idaj0

    Ok jag förstår, hoppas det går lätt och smidigt. Idag är jag bara bitter faktisk. Precis fått negativt test trots att jag vara ganska säker på att det tagit sig. 2 av mina vänner har dessutom blivit gravida denna månaden och det gjorde ju att jag hoppades massor på att få ungefär samtidigt som dom. Inte för att det egentligen spelar någon roll men blev ändå besviken. Jag har Sjukt dåligt tålamod och detta med att vänta och vänta på allting är verkligen inte min grej Flört, jag funderar verkligen bara på att försöka strunta i allt och låta det blir när det blir. Det är så sjukt tråkigt att Vänta mellan äl och bim.  Jag tror inte att min kropp gillar detta heller, jag verkar ha lättast för att bli gravid när jag inte planerar för det. Svårt detta, hur tänker du med att planera?

  • Emmea
    Idaj0 skrev 2022-03-27 10:56:38 följande:

    Ok jag förstår, hoppas det går lätt och smidigt. Idag är jag bara bitter faktisk. Precis fått negativt test trots att jag vara ganska säker på att det tagit sig. 2 av mina vänner har dessutom blivit gravida denna månaden och det gjorde ju att jag hoppades massor på att få ungefär samtidigt som dom. Inte för att det egentligen spelar någon roll men blev ändå besviken. Jag har Sjukt dåligt tålamod och detta med att vänta och vänta på allting är verkligen inte min grej Flört, jag funderar verkligen bara på att försöka strunta i allt och låta det blir när det blir. Det är så sjukt tråkigt att Vänta mellan äl och bim.  Jag tror inte att min kropp gillar detta heller, jag verkar ha lättast för att bli gravid när jag inte planerar för det. Svårt detta, hur tänker du med att planera?


    Åh så tråkigt. 
    Jag är otroligt otålig som person och har jag bestämt mig för något så vill jag egentligen att de skulle hänt redan förra veckan. 
    Jag tog ut min spiral förra måndagen så en vecka sedan och har haft vad som liknar en mensblödning sedan onsdag och skulle gissa att den är slut imorgon och jag kommer denna månade testa mig fram till ägglossning detta på gund av min tidigare så oregelbundna cycel. Jag hoppas hoppas att vi kommer pricka in ägglossningen nu i april =) min sambo jobbar dock utomlands i veckorna så jag hämmas ju att de ska infalla på helgen 

  • medioker

    Hej!
    fick precis med maken på tåget om en trea, har två pojkar på 3 & snart 1 år. Tänkte börja försöka i augusti ungefär. 

  • Nattisgris

    Hej på er! :) 
    Jag och maken har nu bestämt att vi ska försöka oss på en tredje knodd! Har bara kört avbrutet och kondom i över ett år så det är bara till att skippa gummit och pricka äl ;)

    Vi har två sedan innan födda 2016 och 2018. Första född 2016 är diagnostiserad autism2 och språkstörning. Det är en väldigt speciell situation och kämpigt i perioder med vi har funderat i över ett år fram och tillbaka. Vi vill så gärna men har varit oroliga för framtiden. Nu har vi bestämt oss och blir det en tredje så är det stopp sedan . Då kapas rören ;) 

  • TestaTrean19

    Hej! Vi planerar oxå för en trea nu :). 


    jag har oregelbunden mens så ägglossningen är riktigt jobbigt att hålla koll på, man får sån stress med testerna och så? men men, man får försöka att leva oxå haha. 


    Idag kom mensen iaf så det är ju ett tag kvar innan jag börjar räkna till BIM mm, men vi är på G iaf :). 


     

  • Pörny

    hej! Jag hoppar in, vi påbörjar försök på en trea nu, precis haft mens så väntar in ägglossning troligen nästa helg. Har idag 2 tjejer på 6 och 9 :) 

  • sötmummy

    Hejsan. Vi påbörjat försök på vårt första gemensamma i maj. Jag har 2 barn sen innan, han har inga. Han är 39 och jag är 37. Slutade med ppiller i maj. Är på försök nr 2 och är på 9 dpo idag. Clearblues early visade ett streck dock svagt ljusblått o brett streck. Så bara håller ut för se om de blir starkare el om de e deras kända spökstreck.enl app ska jag ha mens på lördag. Joinar gärna er och pratar :) 

  • skaviblifyra

    Vi väntar också en trea. Fjärde försöket så får se om det lyckas. Har blivit två ma och ett missfall hittils. Barnen är 8ovh 12 år så blir en sladdis 

Svar på tråden Någon som planerar för en liten 3:a