När plussade ni?
Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Finns det något ni gjort som skyndar på det?
Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Finns det något ni gjort som skyndar på det?
Jag har haft turen att plussa på första försöket med alla barnen.
Första graviditeten blev till 2 månader efter p-piller stop. Slutade dock i ma i v 13. (24,5 år)
Andra tog sig på andra försöket. Blev en flicka. ( knappt 25 år)
Tredje tog sig på första försöket. Blev en pojke. (27 år)
Fjärde tog sig på sjätte försöket. Blev en pojke. (31,5 år)
Femte var oplanerad. Blev en flicka. ( 33,5 år)
Jag har aldrig gjort något särskilt, levt som vanligt. Ätit multivitaminer med folsyra.
Jag har haft turen att plussa på första försöket med alla barnen.
Ett försök (är 29 År). Försöker leva hälsosamt. Tar inte ens Värktabletter och motionerar varje dag. Käkar vegetariskt, dricker vid enstaka tillfällen och är enormt kär i min sambo. Kanske inte spelar någon roll men tror att välmående kroppsligt och psykiskt har stor inverkan på det mesta.
Drygt 10 år. Att få barn då vilket ingalunda är samma som att bli gravid.
1:a graviditeten, 1a försöket. Blev en flicka (27 år)
2:a graviditeten, 1a försöket. Blev en flicka (28 år)
3:e graviditeten, 2a försöket. Blev en flicka (31 år)
4:e graviditeten, 1a försöket. Är i vecka 13 nu. (34 år)
Jag och min kille har lyckats på första försöket båda gångerna. Första gången i fjol belv det tyvärr missfall i v.10, men denna gången hoppas jag på att det ska gå bra och att vi får bli föräldrar i nov/dec :)
Plussade svagt med CB testa tidigt på BIM-5, sen med digitalt 1-2 veckor på BIM-4. Nu är jag på BIM+2 och nyfiken (läs: orolig) som man är så testar jag med stickor nu varje/varannan dag nu för att se att det blir starkare.
Har en dotter på 5 år sedan innan.. hon blev till lite plötsligt utan någon planering, men absolut inte ovälkommen ??
Sedan så när hon var drygt 2 år gammal försökte vi med syskon. Det blev ett missfall (v5), sedan ett till (v5) och ytterligare ett (v6)... När jag fick det 4 missfallet, som dessutom hände i v 12 med tvillingar, så orkade ingen av oss mer och vi gav upp...
Sedan nu så bestämde vi oss att jag skulle ta ut spiralen (25 februari) och fortsätta mysa som vanligt, blev det något skulle vi bara bli glada, annars så har det inte skett innan jag blir 40 så sterilisera jag mig...
Nu plussade jag dock förra veckan, och gick in i vecka 5 idag... ÖVERLYCKLIG för detta, men ändå full av oro och tankar ....
Kört oskyddad i 10 år. efter 2 år påbörjade vi ivf och fick första barnet. syskonförsök för 100 000 kr sen gav vi upp. Fick mycket låga odds, undra 3 % chans, till graviditet så fick inte utnyttja deras erbjudanden/ paketpriser och tänkte vi nöjer oss med barnet vi då fått. Gjort ivf pga mycket få dåliga simmare. så lätt att glömma bort att leva i allt så var skönt att släppa funderingarna på barn. Då blev jag spontangravid och fick barn två för 3,5 år sen.
nu är jag gravid igen helt på egen hand går allt vägen så får vi tredje och sista barnet i september och sambon steriliserar sig
Slutade med p-ring efter 17 års användning av p-medel i mars 2020. Började med ÄL-test i september 2020, plussade 21/12 2020. Blev MA i v. 11. Plussade direkt igen efter skrapningen, blev dottern som nu är 2,5 månad. <3
Alltid blivit gravid på första försöket. Några gånger oplanerat också. (varit gravid 7 gånger) Denna gången får vi se.... Första försöket, äl +3 (troligen).
Jag fick positivt graviditetstest idag på andra ivf-försöket. Innan dess försökte vi i två år. Gjorde ivf i naturlig cykel.
Jag har haft det lätt.
första barnet, första försöket, vid 28 års ålder.
andra barnet, blev oplanerat men välkommet gravid pga slarv vid ett tillfälle. Då var jag 30.
tredje barnet, första försöket vid 39 års ålder.
fjärde barnet, blev till på första försöket vid nästan 41 års ålder.
en oplanerad graviditet pga slarv vid 42,5 års ålder, slutade dock i missfall i vecka 5.
femte barnet, första försöket vid 44 års ålder.
Första barnet, strax över 4 års försök, inga ivf, blev till naturligt efter många om och men
Andra och tredje barnet: Hoppade in i magen på första försöket
Tog ca 8 försök.
Efter 6 månader så prova vi bidrottningsgele samt rosenrot 2 veckor innan ägglossning sen ska man inte ta efter ägglossning förrän mensen kommer igen, om mensen kommer dvs. Då tog det sig månad nr 2.
Åt även folsyra under hela perioden samt 3 månader efter jag vart gravid