• Azarherati

Ersättning i termos

Hej! 

vet någon hur länge kan ha blandad ersättning i termo? 

• Svar på tråden Ersättning i termos
  • Anotherone

Så länge den är varm?
    Du ska inte värma den på nytt.
    Vill man ha längre hållbarhet så ta med en flaska där du på förväg lagt i rätt mängd pulver. Sen har du enbart kokt vatten i termosen och fyller på när det är dags att mata.
    Om vattnet är väldigt varmt (och bebisen är akut hungrig) så kan man ha med en flaska kallt vatten också.
    Om vi säger att du ska ha 300ml vätska så tar du kanske 250ml från termosen + 50ml kallt.

• Gameofthrones

Brukade ha en termos med vatten och ersättning vid sidan om. Hälla i successivt. Nappflaskan skakar om.

Annars finns det i ersättning i flesta butiker baby semp det är färdiga i tetraföroackning. Efter ålder. Röd med mörkblå text. Kan vara svart. 

• Azarherati
    Gameofthrones skrev 2022-03-21 09:48:27 följande:

Brukade ha en termos med vatten och ersättning vid sidan om. Hälla i successivt. Nappflaskan skakar om.

Annars finns det i ersättning i flesta butiker baby semp det är färdiga i tetraföroackning. Efter ålder. Röd med mörkblå text. Kan vara svart. 

mitt barn äter Althera och jag tror inte det finns färdig blandad på Althera? :( 
  • Anotherone
    Azarherati skrev 2022-03-21 15:57:09 följande:
    mitt barn äter Althera och jag tror inte det finns färdig blandad på Althera? :( 
    Althera finns inte färdigblandad. Utan då är det bättre att du har pulvret färdigt i flaskan och sen fyller du på med vatten som är lagom varmt när det är dags för barnet att äta. Antingen om vattnet är lagom temp eller om du behöver ha tillgång till både kallt och varmt för att få lagom temperatur.
  • LFF
    Azarherati skrev 2022-03-21 09:13:03 följande:
    Ersättning i termos

Hej! 

vet någon hur länge kan ha blandad ersättning i termo? 

Du har det inte färdigblandat utan du fyller pulver i nappflaskan och sen har du varmt vatten i en termos och kallt vatten i en annan. Alternativt en liten burk med rätt mängd pulver i som du kan fylla på i nappflaskan. Detta är ett alternativ:

MAM Milk powder box
    www.apotea.se/mam-milk-powder-box-neutral
Svar på tråden Ersättning i termos