nypåfamiljeliv skrev 2022-03-20 15:39:51 följande:
Triangeldrama?
Jag har ett stort intresse för en tjej som tror att jag är tillsammans med hennes tjejkompis i och med att vi hänger så mycket (de snackar inte om sånt här). Problemet är att min tjejkompis gillar mig, så jag kan inte ta upp det här med henne.
Jag har försökt visa intresse för henne jag gillar, men i och med att hon tror att jag är i ett förhållande med hennes kompis kommer jag ingen vart.
Hur ska jag få tjejen att förstå att jag inte är tillsammans med hennes kompis?
Hej och välkommen. Om jag förstått dig rätt så känner ni varandra alla tre, är vänner, och bägge damer gillar dig.
Det enda vettiga att göra i den situationen (Det här är enkelt att se i efterhand eller utifrån men nog inte lika enkelt att se det när man befinner sig mitt i) är att försöka få ihop det med bägge två, och försöka hålla charaden så länge man kan och försöka njuta så mycket man kan av bägge kvinnors uppmärksamhet så länge det varar tills det går snett.
Det finns väldigt få tillfällen i livet för de flesta att kunna bli älskad av inte bara en utan av två unga damer under en tidsperiod. Så man gör sig själv en enorm otjänst om man inte tar tillvara på det tillfället och försöker göra det bästa av det. Det är en sån sak man kan gräma sig över i månader, åratal, en livstid om man inte tar tillvara på det.
Så gör det, försök få till det med bägge två, dubbelspela, håll ihop det så länge du kan och sedan blir det inte så kul en period, men ändå värt det. För kvinnor är underbara. En kvinnas kärlek är underbar att få riktad mot sig, två kvinnors är nog så nära paradiset man kan komma på jorden. Ta tillvara på det.