Möjliga graviditetsymtom
Hej! Jag tänkte mest skriva av mig lite. Jag och min sambo har försökt att bli gravida i drygt två år, utan resultat. Vi planerar att snart göra en fertilitetsutredning. Ett barn är verkligen efterlängtat!
Nu är min mens försenad (BIM +4) och jag börjar få upp förhoppningen om att kanske vara gravid trots allt, men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket. Sedan drygt en vecka innan BIM har jag haft konstant molande värk i livmodern. Som mensvärk men mildare. Jag har flera gånger trott att mensen varit på g pga det. Men icke, mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Jag tog ett par graviditetstest några dagar innan BIM som var solklart negativa. Jag tog även ett clear blue test igår (ej morgonurin) som var negativt inom tiden man ska utlösa resultatet. Men ca en timme efter var där ett svagt +. Men ja, jag vet att man inte ska lita på det resultate.
Andra symtom jag har är ömma och tunga bröst och humörsvängningar. Dessa är dock vanligà för mig innan mens...
ja jag vet inte vad jag ska tro helt enkelt. Jag vill ju så mycket så det kan lika gärna vara en skengraviditet ???? eller stress pga att jag snart ska flytta och håller på att ta körkort?
Men finns det någon som har haft liknande symtom som mig och visat sig vara gravid? Någon som plussat sent? Det känns som att jag borde ha plussat redan om jag var gravid? Vågar nästan inte testa igen, är så rädd att det ska vara negativt! Jag har 0 flytningar också kan jag tillägga. och är man gravid har jag hört att man får mer flytningar.
Nu blev det en lång text. Hoppas att någon orkar läsa! :)