• norrpigan

När ska jag testa?

Hej. Har ett dilemma. Jag har totalt oregelbunden mens och den kan variera allt från 30 dagar till 38 dagar. Jag hade oskyddat samlag den 4 Mars med ÄL känningar där i kring dagarna.

När tusan ska jag testa mig? Ska jag gå från misstänkt ÄL kanske 6 mars eller från samlaget? Har testat mig och tycker jag anar streck, men dom blir inte starkare. Antingen är jag super tidig eller så är det inget.. Gråter

Känns som om jag ska få mens då jag har molvärk och ömma bröst, så hoppet är sisådär. Trodde verkligen jag hade plussat igår med CB men idag såg det typ blankt ut på apotekets Rynkar på näsan

• Svar på tråden När ska jag testa?
  • Brallans

Hej 

Jag är ju ingen expert men jag har testat mig tidigast på misstänkt äl+12, sen beror det väl på om man har testa tidigt test el vanliga, de gånger jag testat med vanligt har jag testat äl+14.. hur ser ditt test ut?

• norrpigan
    Brallans skrev 2022-03-17 09:42:58 följande:

Hej 

Jag är ju ingen expert men jag har testat mig tidigast på misstänkt äl+12, sen beror det väl på om man har testa tidigt test el vanliga, de gånger jag testat med vanligt har jag testat äl+14.. hur ser ditt test ut?

Tack för ditt svar Hjärta Om jag ska vänta 14 dagar från ÄL så kanske det blir på söndag. Så då är de nog alldeles för tidigt då? Obestämd

Dagens... Dvs blanka.. 

• Brallans
    norrpigan skrev 2022-03-17 10:02:58 följande:
    Tack för ditt svar Hjärta Om jag ska vänta 14 dagar från ÄL så kanske det blir på söndag. Så då är de nog alldeles för tidigt då? Obestämd

Dagens... Dvs blanka.. 
    Ja jag har gjort och tänkt så iaf, verkar ju vara väldigt olika beroende på vilka test man har från vilken dag man kan testa också. 

Vad är det för känslighet/test du har? 
  • norrpigan
    Brallans skrev 2022-03-17 10:09:09 följande:
    Ja jag har gjort och tänkt så iaf, verkar ju vara väldigt olika beroende på vilka test man har från vilken dag man kan testa också. 

Vad är det för känslighet/test du har? 
    Det är vanliga test, ett testa tidigt igår. Såg ut såhär. Är så jäkla psykiskt dränerande när man inte vet när man har bim eller ägglossning eller nått. Man har ingen aning när man ska testa.. Rynkar på näsan

• Jag är bara jag

Inget oskyddat sex sen dess? I så fall kan du räkna med äl kanske max 4 dagar efter den 4:e- den 8:e alltså. Längre är extremt ovanligt att spermier lever. 14 dagar efter äl bör gravtest ge plus ifall du är gravid. Men har ni haft sex även efter det datumet blir det svårare veta. Du kan iofs testa var 3:e dag, men det i sig kan ju vara stressande. och lite slöseri med test. 19 dagar efter senaste oskyddade samlaget brukar vården säga. Då får "alla" gravida plus.

• norrpigan
    Jag är bara jag skrev 2022-03-17 14:09:51 följande:

Inget oskyddat sex sen dess? I så fall kan du räkna med äl kanske max 4 dagar efter den 4:e- den 8:e alltså. Längre är extremt ovanligt att spermier lever. 14 dagar efter äl bör gravtest ge plus ifall du är gravid. Men har ni haft sex även efter det datumet blir det svårare veta. Du kan iofs testa var 3:e dag, men det i sig kan ju vara stressande. och lite slöseri med test. 19 dagar efter senaste oskyddade samlaget brukar vården säga. Då får "alla" gravida plus.

Tack för svar! Nej vi har inte haft något mer oskyddat fullbordat sex sen dess. Vi försöker inte bli gravida, men då jag började känna mig annorlunda och sen stressar upp mig så vill jag så gärna veta. Var som att när jag kom in på tanken att få en till bebis och vara gravid igen så var det så självklart Hjärta Känns tungt när man inte vet..Dom som aktivt försöker få barn eller har svårigheter med det är så fantastiska, helt otroliga. Kan inte ens förstå vilken hemsk känsla det måste vara att aldrig få det där plusset. Så vi är otroligt välsignade om vi skulle bli med barn på ett samlag. 

Ska vänta tills lördag Gravid Tack igen för din beskrivning och svar. 

Svar på tråden När ska jag testa?