• Jagvillhadignot2

Vad betyder dessa ägglossningstest egentligen??

Snälla hjälp mig tyda dessa ägglossningstest. Testen har alltså visat såhär sedan 6 dagar tillbaka. Inne på cykeldag 43 utan mens. 

Kort bakgrund så har jag försökt bli gravid i 7 månader utan framgång, tagit ägglossningstest utan att lyckats pricka in rätt tid, om jag ens haft ägglossning. 

Nu ser testerna ut såhär, enligt RFSU är dessa positiva? Men vad innebär det när resten är positiva 6 dagar i rad. Såhär starka också. Känns mig förvirrad och är för rädd att göra ett grav-test. 

• Svar på tråden Vad betyder dessa ägglossningstest egentligen??
  • Jag är bara jag

Inget av testen du visar bild på är positiva. Båda strecken ska vara minst lika starka för att räknas som positiva. Vid cykler över 40 dagar har man i regel inte haft äl. Tycker du ska kolla upp dig hos en privat gynläkare.

• Anonym (Svårt)

Som jag förstår det är strecket närmast det gröna området kontrollstrecket. Det är ju mycket svagare än teststrecket, vilket verkar konstigt. Min erfarenhet av alla typer av test (ägglossning och graviditet) är att kontrollstrecket alltid är jättestarkt (Det vill säga som ditt teststreck i detta fall). Har du testat med ett annat fabrikat eller tester från en annan förpackning? Känns nästan som det är något fel på de du visar i tråden.

• Symetrical
    Jag är bara jag skrev 2022-03-15 13:14:06 följande:

Inget av testen du visar bild på är positiva. Båda strecken ska vara minst lika starka för att räknas som positiva. Vid cykler över 40 dagar har man i regel inte haft äl. Tycker du ska kolla upp dig hos en privat gynläkare.

Tror att du tittade på testen åt fel håll, de är så starkt positiva att teststrecket snor nästan all färg från kontrollstrecket Gravid
  • Jagvillhadignot2
    Jag är bara jag skrev 2022-03-15 13:14:06 följande:

Precis vad jag först  trodde också men när jag läste på RFSUs hemsida så står det att sträcker närmst delen du doppar i urinen är testlinjen och att denna ska vara mörkare än komtrollinjen för att vara positivt.. trodde precis som du innan också
  • Jagvillhadignot2
    Symetrical skrev 2022-03-15 13:18:01 följande:

Sådär starka blir de bara när man är gravid! Dags att ta ett test

Åhhh ska jag våga göra det.. så rädd för besvikelsen ????
  • Jagvillhadignot2
    Anonym (Svårt) skrev 2022-03-15 13:18:36 följande:

Som jag förstår det är strecket närmast det gröna området kontrollstrecket. Det är ju mycket svagare än teststrecket, vilket verkar konstigt. Min erfarenhet av alla typer av test (ägglossning och graviditet) är att kontrollstrecket alltid är jättestarkt (Det vill säga som ditt teststreck i detta fall). Har du testat med ett annat fabrikat eller tester från en annan förpackning? Känns nästan som det är något fel på de du visar i tråden.

Har inte använt olika fabrikat men teserna är från två olika förpackningar som är inköpta vis olika tillfällen?
  • Anonym (Svårt)
    Jagvillhadignot2 skrev 2022-03-15 13:37:23 följande:
    Har inte använt olika fabrikat men teserna är från två olika förpackningar som är inköpta vis olika tillfällen?
    Okej, då vet jag inte :) Tycker som någon här ovan att du absolut ska ta ett graviditetstest med tanke på att mensen är såpass sen (om du har normallång cykel)!
  • Anonym (Hej)

Utan att ge dig allt för mycket hopp skulle jag ändå till 99% våga säga att du Är gravid. Har varit gravid 3 gånger och varje gång har mina sett ut sådär när jag tagit ett ÄL test ( i brist på gravtest i början). Ta ett test för att bekräfta det. Lycka till!:)

• Anonym (Blä)

Öhh ni som skriver att dom är postiva och att TS är gravid???

Det står ju för fasiken att det är ägglossningstest!

• Symetrical
    Anonym (Blä) skrev 2022-03-15 19:18:13 följande:

Jo, men de reagerar på hcg med 
  • Anonym (Graviditetstest)

Nog dags att ta ett graviditetstest tror jag.. Annars om det är neg. byt märke på ägglossningstest

• Jagvillhadignot2
    Graviditetstestet.. ????
  • Anonym (Graviditetstest)

Helt klart positivt, grattis! 

• Symetrical
    Jagvillhadignot2 skrev 2022-03-15 21:26:38 följande:
    Graviditetstestet.. ????
    Sa ju det Stort grattis!!! Gravid
  • Jagvillhadignot2

Tusen tack, så Spännande ????

• Anonym (Hej)
    Anonym (Blä) skrev 2022-03-15 19:18:13 följande:

Uppenbarligen hade vi rätt. äl test kan visa om man är gravid så kolla fakta innan
  • Anonym (Hej)
    Jagvillhadignot2 skrev 2022-03-15 21:26:38 följande:
    Graviditetstestet.. ????
    Största grattis! Så magiskt!!
  • Jagvillhadignot2
    Anonym (Hej) skrev 2022-03-16 15:12:14 följande:
    Största grattis! Så magiskt!!
    Åh tack tack tack! Så roligt! 
Svar på tråden Vad betyder dessa ägglossningstest egentligen??