• Tulpanlök

Försäkring trygg hansa

Hej.

Nu när jag blev gravid så skaffade jag mig den där gravidförsäkringen som trygg hansa har, och att det senare ingick barnförsäkring fram tills att barnet blir sex månader. Vad händer sen? Går det över automatiskt till en fortsatt barnförsäkring el måste man teckna ett nytt? Får man ett meddelandeerbjudande om det? Vad jag har hört från andra  så ska den gå över automatiskt. Men på trygg hansas sida så står det att man ska teckna en barnförsäkring som täcker lite mer redan när bebisen föds. 

Lite förvirrad ????

• Svar på tråden Försäkring trygg hansa
  • Anonym (Qw)

Du måste teckna barnförsäkringen specifikt sen, gravidförsäkringen går inte över till det automatiskt. Det bästa är att du gör det så fort som möjligt efter att barnet fötts för även om gravidförsäkringen gäller tills barnet är 6 mån så täcker barnförsäkringen fler saker, kan ge  högre ersättning och om något problem upptäcks på barnet eller om det händer nån olycka etc innan ni tecknar barnförsäkring kan de bli svårare att få teckna alls eller så får ni teckna men den problematik som redan hittats/uppkommit hos barnet innan ni tecknade kommer aldrig att täckas av försäkringen även om det skulle vara långvarigt/livslångt.

Svar på tråden Försäkring trygg hansa