Hjälp! Mitt barn blir inte friskt..
Hej!
kort och gott så har vi en dotter på två år och en son på 7 månader.
Jag, mannen och dottern började bli förkylda i fredags. sedan började sonen bli dålig i magen på lördagen och sedan kaskad spydde på kvällen. Detta diarrén fortsatte och kaskadspyorna kommer ca 2 gånger per dygn Sedan dess. avföringen har börjat bli mer slemmigt nu. Ingen feber direkt och idag var vi på vc som ej kunde hitta någon infektion i hans kropp efter blodprov och tyckte att han verkade okej. Han är med, skrattar, vill pilla lite med leksaker. Men mellanåt så är det väldigt gnälligt. Han vill inte äta med någon reda, han äter ersättning och har alltid ätit samma. Aldrig haft ngt mag problem. Men han är inte uttråkad och få i sig vätska och närig, även om de är mycket mindre än i vanliga fall. De jag fick av läkaren va att är han inte bättre inom 5 dagar så ska vi kontakta dem igen. Men asså ärligt, ska en bebis på 7 månader behöva spy och skita såhär i kanske då 10 dagar??
jag tycker att om detta vore en vanlig magsjuka så borde de ha börjat vända vid detta laget.. eller att någon annan i familjen blir smittad.. jag börjar tappa det snart. Jag vet inte vad jag ska göra längre. har någon varit med om detta? Att de kan vara bra några timmar sen kommer de igen? Flest kräkningar har skett på natten. om de nu skulle spela någon roll..