Positiva ägglossningstester i flera dagar
Jag är nu inne på dag 6 av positivta ägglossningstester (glad gubbe) på cb digital och behöver hjälp i att förstå vad som händer.
Min menscykel har senaste månaderna blivit väldigt långa och blir några dagar för varje månad som går. Jag har därför använt rfsu ägglossningstester typ hela cykeln bara för att se vart ägglossningen ligger. I fredags skulle jag ha ägglossning enligt min app. Så samma dag började jag även testa med cb digitala-tester. Dessa tester har visat positivt varje dag sedan dess. RFSU-stickorna har dock inte visat någon positivt dag. Det är två tydliga streck men det andra strecket blir aldrig lila starkt som det första. I måndags hade jag (vad jag tror är) ÄL-flytningar och då visade även RFSU piken i stegeingen, men som sagt inte 100% lika starkt som sträcker två. De två senaste dagarna är strecket betydligt svagare igen.
Jag har läst i gamla trådar att det kan vara tätt tacken på graviditet men det känns alldeles för tidigt att göra ett graviditetstest. Kommer göra ett i slutet av nästa vecka.
Någon som har erfarenhet av samma situation? ????