• Julia J

Så trött på min så kallade bästis

Jag hade födelsedagsfirande för mitt barn och hon bara kom in, kritiserade mig framför alla gästerna för att hon tyckte att jag curlade mitt barn. Vad höll jag på med?
    Jo, jag stoppade mitt barn från att klättra på en tung bokhylla som inte var säkrad mot väggen. 

Själv är jag inte ens bjuden till hennes barns födelsedagsfest, för att hennes kontrollerande man tycker att hon bara ska hänga med familjen. Och så är det redan så många andra gäster... 

Samtidigt är det mycket snack om att jag är som en syster för henne, och det ena med det andra. Men jag var inte ens bjuden till hennes bröllop. Det var ju bara för familjen. 

Det känns lite som att hon var lugn med att ha mig i närheten så länge som allt gick sämre för mig. Men när jag också skaffade mig man och barn, då funkar det inte lika bra längre. Då börjar hon tala ned till mig och köra exakt samma sorts dåliga saker mot mig som hon klagar på när andra gör mot henne. 

Några som känner igen sig?

• Svar på tråden Så trött på min så kallade bästis
  • Anonym (Livet är kort)

Fasa ut umgänget och låt det rinna ut i sanden.

• Entjejskonto

Jag skulle nog konfrontera henne, vill hon inte ta åt sig skulle jag avsluta... De där är ju inte vänskap om hon vill umgås mer med dig när det går "sämre"? Livet är för kort för spnna som tar energi 

• Anonym (Nja)

Kanske har ni växt ifrån varandra och det är dags att låta det rinna ut i sanden....

• Anonym (Camilla)

Hon parasiterar på dig. Alltså linjär sig på din olycka. Blir bergis svartsjuk när det går bra för dig. Då har hon inget att växa på och tycka hon är då jävla bra. Att gå in och kritisera dig inför dina gäster är ett lågvattenmärke. Var det ingen av de andra som kunde säga något. 

Nej du. Fasa ut den där pesten ur ditt liv. Hon vill inget gott. Tycker synd om dig. Se bara hur hon behandlar dig när det kommer till hennes familj medan hon vrakar in och tar över. 

Svar på tråden Så trött på min så kallade bästis