Utvecklingssamtal dagtid eller kvällstid?
Då förskolorna håller utvecklingssamtal, brukar det vara dagtid då barnet ändå är på förskolan? Eller är det utanför barnets förskoletider så man måste skaffa barnvakt om bägge föräldrar ska kunna gå?
Då förskolorna håller utvecklingssamtal, brukar det vara dagtid då barnet ändå är på förskolan? Eller är det utanför barnets förskoletider så man måste skaffa barnvakt om bägge föräldrar ska kunna gå?
Mina barns förskolor hade utvecklingssamtalen på dagtid, ofta i anslutning till att man lämnade eller hämtade.
Här har det varit dagtid. Personalen slutar ju för dagen och kan inte vara kvar hela kvällen.
Det beror på hur många personal på avdelningen som har kompetens att hålla i samtal samt hur många barn det handlar om. Är det 18 barn och en förskollärare som ska ansvara för det så kan det bli lite utspritt. Men vi har aldrig fått tid efter 17, alltså kvällstid utan det brukar vara i samband med hämtning. Nu är vårt barn inte på förskolan varje dag så jag gick dit fast barnet hade varit ledig (jag läser på distans så har inga problem att ta en paus och gå iväg, barnet var med sin pappa den dagen).