• Anonym (Dina)

Antibiotika efter MF, infektion. Mensvärk?

Fick antibiotika efter mitt MF då jag fick infektion- luktade inte helt normalt där nere.

Är på tredje dagen idag. Har haft mensvärk sen igår- blöder sparsamt fortvarande efter missfallet- (4 v sedan). Är det normalt att ha mensvärk vid antibiotika? 

• Svar på tråden Antibiotika efter MF, infektion. Mensvärk?
  • Loppster

Är det antibiotika i tablettform? jag fick lite mensvärk när jag hade infektion och fick zidoval. Det är antibotika sprutor som du tar vaginalt. däremot hade jag inte mensvärk när jag åt antibiotika i tablettform. Fick med missfall och sen urinvägsinfektion och infektion i slidan. 

kan ju i ditt fall vara missfallet som fortfarande gör att du har lite ont? 

• Anonym (Dina)
    Loppster skrev 2022-03-07 22:49:26 följande:

Är det antibiotika i tablettform? jag fick lite mensvärk när jag hade infektion och fick zidoval. Det är antibotika sprutor som du tar vaginalt. däremot hade jag inte mensvärk när jag åt antibiotika i tablettform. Fick med missfall och sen urinvägsinfektion och infektion i slidan. 

kan ju i ditt fall vara missfallet som fortfarande gör att du har lite ont? 

I tablettform. Sammanlagt 5 tabletter per dag i 7 dagar. Åh vad jobbigt. Hoppas det gick över snabbt. Det kan stämma, hade rester kvar ca 6-8 mm men de sa att resterna kommer ut vid mensen. Och att mina äggceller växer så mens kan vara på g snart. 
Svar på tråden Antibiotika efter MF, infektion. Mensvärk?