• Lilalampa

    Pepp inför förlossning

    Hej hej! Dags att uppdatera en sån här tråd. 

    Snabbt förklarat, hade 2 enkla förlossningar. Alltid känt mig som världens starkaste. Aldrig rädd. Tittat på förlossningsprogram och varit otroligt peppad. Tänk att kvinnokroppen är gjord för det här, kan de föda barn i sämre förhållanden världen över än i västvärlden så kan väl jag? Osv. Inställningen har det aldrig varit något fel på. Men...

    så hamnar barn 3 i säte EFTER att ha varit fixerad och det hela slutar med ett kejsarsnitt efter ett misslyckat vändningsförsök 4 dagar före bf.

    Nu väntar jag nr 4 och mitt självförtroende är kört i botten. Jag tvivlar  på mig själv. På min kropp. Jag är rädd att det ska sluta på liknande vis Osv. Är livrädd. 

    Hjälp mig med pepp! Ändra min Inställning!

  • Svar på tråden Pepp inför förlossning
  • Orangebeans

    Men att det slutade med kejsarsnitt förra gången berodde ju på hur bebisen låg och hade ingenting med din kropp eller dess förmåga att föda barn att göra, så förstår inte varför du känner så. Du har redan fött två barn och det gick uppenbarligen bra. Att tredje barnet la sig i säte är ju inget du eller nån annan kunde hjälpa (och igen, har inget med dig eller din kropps förmåga att föda barn att göra?).

Svar på tråden Pepp inför förlossning