• Irre91

Räkna ut ÄL efter missfall

Hej alla! Fick tidigt missfall v4-5 blödde 23-25 feb.. sen var det slut.. börjat med ÄL test dag 7 men än ingen stegring..

nu till frågan.. hur var det för er? Igår fick jag jätte mycket fertilsekret. Vi hade sex igår och ska ha sex mina 2 dagar till?

tänkter att denna tråd kanske kan ge mig lite hopp.. ??  

• Svar på tråden Räkna ut ÄL efter missfall
  • Anonym (15)

Äl kom på dag 15 efter mitt missfall 

• Irre91

Okej beklagar missfall :( fick du tidigt missfall? sjölv fick jag missfall vecka 4-5 så relativt tidigt men fyfan vad man grät helt galet?

• Anonym (äl)

Ingen annan som vill dela sin erfarenhe?

• Idaj0

Jag fick missfall vecka 7, jag småblödde redan innan bim och blödde i över 2 veckor, på lördagen kom det ut en stor klump och efter det så var blödningen över på några dagar. 2 veckor efter den stora blödningen började jag få äl känningar och ca 15-16 dagar efter tror jag att äl var. 

• svansmamman

Jag har haft totalt tre missfall/MA och samtliga gånger har missfallsblödningen fungerat precis som en vanlig mens, dvs ägglossningen har kommit igång åtta dagar därefter precis som den brukar vid mens. Då har jag haft missfall i vecka 5, vecka 6 respektive vecka 7-8. Jag vet dock att det är olika för alla. Vissa har det precis som jag, medan vissa får en ruckad cykel efter missfall. 

• Irre91

Okej tack för era svar? nu är det 3 veckor sedan min senaste mens dag? undrar när jag ska våga ta ett test eller om man bara ska hålla ut? 

• Anonym (Z)

Jag fick tidigt missfall i v 5, var också otroligt ledsen och överraskad över hur ledsen jag faktiskt blev, så skickar styrkekramar. Jag hade Inte mycket blödning, typ som en vanlig mens, och började med äl-test runt dag 9. Tror dock jag fick falskt utslag som berodde på att jag fortfarande hade gravid-hormonerna, för jag fick utslag redan runt dag 11, men fick inte min mens förens runt dag 40, vilket ju tyda på att äl kom mycket senare. 

det var jätte frustrerande för att jag hoppades jag var gravid när jag gick över bim (hade annars cykel på 28 dagar) , blev nästan lättnad när den sen kom dag 42 så vi kunde prova igen. Hade dessutom jätte ont och var på akuten med magsmärtor innan mensen kom, vad som alltså visade sig vara mens-krampor.

min cykel nummer 2 var lite mer regelbunden (runt 35 dagar), och nummer 3 nästan helt regelbunden och där blev jag gravid igen. 

lycka till :)

• Irre91

Okej!! Tack för svar och stort grattis till graviditeten! Ja alltså vilken sorg det var helt galet. Mitt första missfall.. men jag blödde 3 dagar sedan gick jag till gyn och hon sa att jag ska se detta som ? vanlig? mens.. fick inget utslag på ägglossnings stick men fick fertil sekret ungefär 2 veckor efter sista mens dagen? tror du att jag kanske ändå hade ÄL då.. har hört att man inte kan få fertil sekret utan att ägglosssa men jag kan ha fel. 

• Anonym (Z)
    Irre91 skrev 2022-03-19 08:09:47 följande:

Okej!! Tack för svar och stort grattis till graviditeten! Ja alltså vilken sorg det var helt galet. Mitt första missfall.. men jag blödde 3 dagar sedan gick jag till gyn och hon sa att jag ska se detta som ? vanlig? mens.. fick inget utslag på ägglossnings stick men fick fertil sekret ungefär 2 veckor efter sista mens dagen? tror du att jag kanske ändå hade ÄL då.. har hört att man inte kan få fertil sekret utan att ägglosssa men jag kan ha fel. 

Tack! Har dock varit ganska nervös under grav - det sätter sig i en med ett mf. Men det är ju så många som provat det, för mig har det varit viktigt att prata om så det blir mindre tabu :) 

jag använde CB som ger smileys och fick den första cykel en glad smiley men aldrig den som blinkar som indikerar att äl är på gång? men har hört om andra som fick en helt normal cykel och blev gravida direkt efter mf så det är nu väldigt olika. Jag själv blev väldigt besviken när jag testade neg, men var ändå glad for att testa så man fick lite klarhet. Håller verkligen tummarna för dig, och äl sekret är ju ett bra tecken :)
  • Irre91

Okej ja det är ju så olika.. vet ju inte exakt när min mens ska komma efterom allt blev lite förskjutet.. jag var ju gravid typ 4 dagar innan jag fick missfall.. när jag var hos gynekologen så kunde hon knappt se att jag var gravid.. fast jag tog flera tester.. men som sagt nu är det exakt 3 veckor sedan min sista mens dag.. så jag kanske ska hålla ut lite till.. innan jag testar mig.. man vill ju såå gärna... det som var lite galet var att jag blev gravid på försöka försöket och fick missfall samtidigt.. allt första gången :( 

Svar på tråden Räkna ut ÄL efter missfall