• Gambosa

Tredje barnet inga fosterrörelser v 19+0

Är gravid med tredje barnet, fått reda på att moderkakan är i bakvägg. Är nu i v 19+0 men känner fortfarande inga fosterrörelser. Har gjort ett par UL pga högriskgraviditet så vet att fostret levde för 1 vecka sedan. Men varför känner jag inget? Med de andra två kom rörelserna i v 17. Teoretiskt sett borde jag ju känna mer nu när det är tredje gången jag är gravid. Förstår att fostret kan ha hittat en favoritsida och sparkar inåt men någon gång borde hen ju vända sig? Någon som varit med om samma sak? RUL om 1,5 vecka och jag håller på att bli galen av oro :(

• Svar på tråden Tredje barnet inga fosterrörelser v 19+0
  • Semlan3

När jag inte kände något med tredje barnet så visade det sig att det inte fanns något fostervatten. Därför kunde hon inte röra sig. Det i sig berodde på kromosomavvikelser. Så där stämde min oro. Men läste att omföderskors livmödrar kan vara så uttänjda att det finns mycket plats att röra sig. Och att man därför inte känner. Nu är jag gravid igen och har känt sedan vecka 16+4 ungefär. Har också rul om drygt en vecka och hoppas på bättre besked den här gången. Håller tummarna att allt är bra! 

• Ebo88

Jag är gravid med 4e barnet och jag kände inget i den veckan heller. Moderkaka i bakvägg. Men jag gick/går mycket på ul jag med pga högrisk graviditet så jag såg ju hur han for omkring därinne.

men sen i v.20+ så började jag känna. 

läkarna sa att det kunde bero på att det var 4e graviditeten eller att han låg och sparkade in mot ryggen etc.

sen v.20+ har jag känt jättemycket. är i v. 29+0 nu 

• Ingetnamn123

Jag är också i v.19 (18+2) och hittils har jag inte känt något alls. Jag såg bebisen först på KUB i början av februari och såg hjärtat slå.
    Men nu den här veckan har jag börjat bli så orolig. Jag har inte så stor mage och illamåendet har minskat. Mina bröst är inte alls lika ömma som förrut och att jag inte har känt någon rörelse alls har skapat massa oro och katastroftankar. Jag ska på RUL nästa vecka på onsdag och det känns så himla lång kvar. Har inte sovit ordentlig den här veckan pga oro:(

• hjihhih
    Ingetnamn123 skrev 2022-03-12 07:43:42 följande:

Jag är också i v.19 (18+2) och hittils har jag inte känt något alls. Jag såg bebisen först på KUB i början av februari och såg hjärtat slå.
    Men nu den här veckan har jag börjat bli så orolig. Jag har inte så stor mage och illamåendet har minskat. Mina bröst är inte alls lika ömma som förrut och att jag inte har känt någon rörelse alls har skapat massa oro och katastroftankar. Jag ska på RUL nästa vecka på onsdag och det känns så himla lång kvar. Har inte sovit ordentlig den här veckan pga oro:(

Jag kände inget med första barnet förrän i vecka 20 nånting och brösten ömmande inte hela tiden. Illamåendet brukar ju avta efter vecka 12-14 någonstans också, men jag hade aldrig något illamående i min första graviditet. Om du har sett bebis på KUB så är chanserna väldigt goda att allt är bra, det du beskriver ovan säger ingenting egentligen. 
  • Ingetnamn123
    Ingetnamn123 skrev 2022-03-12 07:43:42 följande:

Jag var orolig helt i onödan. Hade RUL igår och allt såg bra ut. Jag känner fortfarande inga rörelser än men barnmorskan sa att det kan dröja ett par veckor till innan jag känner ngt. Hoppas att det ska gå bra på RUL för alla! 
Svar på tråden Tredje barnet inga fosterrörelser v 19+0